خانه خبرنگاران، پل ارتباطی میان اصحاب رسانه و مدیران شهری

خانه خبرنگاران، پل ارتباطی میان اصحاب رسانه و مدیران شهری

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری ساری ،در این نشست که بعدازظهر یکشنبه 19 آبان به میزبانی شهرداری مرکز استان در خانه خبرنگاران ساری برگزار شد ، ارتقای سواد رسانه ای شهروندان و اصحاب رسانه از سوی مدیر روابط عمومی شهرداری ساری در دستور کار قرار گرفت.


همچنین در این نشست مطرح شد خبرگزاری ها در بحث اطلاع رسانی و نحوه عملکرد نقطه اشتراک زیادی دارند و به عنوان بخش مهمی از رسانه می توانند با بررسی موضوعات مختلف در حوزه شهری در پیشبرد اهداف شهرداری که همان خدمات رسانی متوازن و روند توسعه شهری است نقش مهمی را ایفا کنند.


از دیگر موضوعات مطروحه این بود که شهرداری برای هم افزایی نیازمند رسانه های تاثیر گذار است تا ضمن اطلاع رسانی روند خدمات شهرداری به شهروندان موضوعات مهم مربوط به این حوزه را احصاء کرده و نگاه هوشمندانه آن را تحلیل  و بررسی کند اگر هم نقدی وجود دارد راهکار آن نیز عنوان شود .


تلاش برای برگزاری نشست های متعدد با رسانه های محلی و سراسری برای کاهش فاصله بین مدیران شهری و شهردار ساری با اصحاب رسانه، تولید محتوا و ارائه راهکار در کنار نقد منصفانه در جهت پیشبرد اهداف شهرداری ساری از مواردی مهمی بود که در این جلسه مطرح شد.

در بخش دیگر از این نشست مطرح شد که عملکرد رسانه ها نسبت به رویدادهای مدیریت شهری از یک سو منعکس کننده نیازها و مطالبات مردم است و از سویی دیگر عامل اطلاع رسانی فعالیت های انجام گرفته از سوی مدیریت شهری است که موجب آگاهی مردم از این فعالیت ها می شود.


رسانه ها بعنوان یکی از کلیدی ترین ابزار گردش آزاد اطلاعات می توانند نقش بسزایی در کمک به مدیریت شهری در روند توسعه داشته باشند و بهترین فرصت را برای مدیران شهری فراهم می کنند تا از نظرات شهروندان آگاه شوند.


در ادامه این نشست مدیران خبرگزاری ها خواستار توجه بیشتر مدیریت شهری به ایفای نقش از سوی رسانه ها شدند تا با برقراری تعامل دوسویه، نشر و انتقال اخبار مهم شهرداری از مجرای خبرگزاری ها صورت گیرد.

حسین مرتضوی مدیر روابط عمومی شهرداری ساری گفت: رایزنی هایی جهت برگزاری نشست هایی جهت ارتقاء سواد رسانه ای در دستور کار قرار گرفته است. همچنین جشنواره های تخصصی ویژه خبرنگاران با هدف نشان دادن نقاط قوت و رفع نقاط ضعف پروژه های عمرانی و فعالیت های شهرداری ساری در آینده ای نزدیک برگزار می شود.


وی با اشاره به اینکه تلاش داریم با برگزاری نشست های متعدد با رسانه های محلی و سراسری فاصله بین مدیران شهری با اصحاب رسانه کم شود، افزود: خبرنگاران با تولید محتوا وارائه راهکار درکنار نقد منصفانه در جهت پیشبرد اهداف شهرداری ساری یاری رسان باشند.


مرتضوی با تاکید براینکه خبرگزاری ها در امر اطلاع رسانی عملیاتی کار می کنند، گفت: حمایت از خبرگزاری های فعال در حوزه اطلاع رسانی فعالیت های شهرداری ساری در دستور کار قرار دارد.


مدیر روابط عمومی شهرداری ساری اظهار داشت: نشست هم اندیشی با دیگر رسانه ها اعم از جراید و سایت ها و عکاسان خبری در فواصل مختلف در خانه خبرنگاران ساری برگزار می شود.


در ادامه این نشست، نیما باقرپور مسئول خانه خبرنگاران ساری نیز با قدردانی از همراهی اصحاب رسانه در زمینه اطلاع رسانی از فعالیت های شهرداری گفت: اطلاع رسانی درست، به هنگام و دقیق رسانه ها از اقدامات مجموعه مدیریت شهری، نقش موثری در مشارکت شهروندان در اجرای پروژه های شهری خواهد داشت.

وی با تاکید بر برگزاری مستمر این نشست ها افزود: خانه خبرنگاران ساری پل ارتباطی مناسبی برای انتقال نظرات و پیشنهادات اصحاب رسانه و شهروندان در حوزه مدیریت شهری به مدیران شهرداری است .


باقرپور در پایان خاطر نشان کرد: برگزاری دوره های آموزشی ، افزایش آگاهی در جهت  مشارکت اجتماعی شهروندان از مهمترین اهداف خانه خبرنگاران ساری می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات