مدیریت مشارکتی بهترین راه حل تامین منابع آب پایدار است

مدیریت مشارکتی بهترین راه حل تامین منابع آب پایدار است

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با بیان اینکه حیات تمامی افراد و بخش های اقتصادی به حفظ منابع آبی بستگی دارد، گفت: موضوع حفاظت و بهره برداری از منابع آبی یک بحث فرابخشی بوده که حمایت و مشارکت تمامی بخش ها و دستگاه های ذی ربط را نیاز دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، غلامرضا ممدوحی در برنامه رادیویی دیوار شیشه ای که با حضور حمیدرضا رضوی خبیر، دبیر کارگروه نظام صنفی کشور و مدیرعامل شرکت تعاونی کشاورزان مشهد و احمدرضا رضازاده دبیر نظام صنفی کشاورزی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: به جهت کسری مخازن آب‌های زیرزمینی با بیش از یک میلیارد متر مکعب در سال، استان خراسان رضوی رتبه یک را در کشور دارد.

وی افزود: در همین راستا طی ۵ ماه ابتدای امسال بیش از ۷۵۰ حلقه چاه غیرمجاز در راستای اهداف عملیاتی شرکت آب منطقه ای و ممانعت از برداشت غیرقانونی آب، مسدود شد.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی عنوان کرد: موضوع حفاظت و بهره برداری از منابع آبی یک بحث فرابخشی بوده که حمایت و مشارکت تمامی بخش ها و دستگاه های ذی ربط را نیاز دارد.

وی با بیان اینکه 45 درصد منابع آب زیرزمینی در استان خراسان رضوی برداشت شده است، ادامه داد: از سال 1342 که دستگاه های پمپ آب وارد کشور شد، استفاده از منابع زیرزمینی افزایش بیشتری پیدا کرد.

ممدوحی با تاکید بر نیاز آبی تمامی بخش ها از جمله کشاورزی، شرب، صنعت و خدمات گفت: حیات تمامی افراد و بخش های اقتصادی استان به منابع آبی بستگی دارد و تنها نیاز ویژه گروه خاصی مانند کشاورزان نیست.

وی با اشاره به جلسات هفتگی که با حضور تشکل های کشاورزی و مسئولان و نمایندگان هر شهرستان برگزار می شود، ابراز کرد: ما باور داریم که اگر می خواهیم اقدام جدی در حفظ منابع آبی برداریم و تصمیمی در این خصوص اتخاذ کنیم نیازمند مشارکت و همراهی مصرف کنندگان به ویژه کشاورزان داریم.

مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با اشاره به رویکرد مدیریت مشارکتی که مورد تاکید مدیرعامل این شرکت است،  اضافه کرد: در همین راستا جلسات بسیاری با تشکل ها کشاورزی و نمایندگان تشکل های مردم نهاد از جمله ناجیان آب برگزار شد تا با کمترین تنش مدیریت منابع آبی در استان شکل بگیرد.

وی ابراز کرد:  علاوه بر این به دلیل داشتن یک هدف واحد و منافع مشترک میان ما به عنوان متولیان تامین و پایداری آب و کشاورزان به عنوان مصرف کنندگان در خصوص نیاز به آب تصمیمات و اقدامات خوبی در این مدت انجام شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات