تدوین سیاست گذاری‌ها و اهداف کلان شهر دوستدار کودک در الویت‌کاری شهرداری قزوین است

تدوین سیاست گذاری‌ها و اهداف کلان شهر دوستدار کودک در الویت‌کاری شهرداری قزوین است

به گزارش روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین؛ حمید ضیائی، سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری قزوین و رئیس شورای اجرایی شهر دوستدار کودک در این جلسه گفت: تدوین سیاست گذاری‌ها و اهداف کلان شهر دوستدار کودک در الویت‌کاری این مجموعه است تا به زودی شاهد خروجی اقدامات شورای اجرایی شهر دوستدار کودک باشیم.

وی با تاکید بر نقش مهم کودکان در برنامه‌ریزی‌های شورای اجرایی دوستدار کودک گفت: به دنبال تشکیل اتاق فکر با حضور روانشناسان و فعالان حوزه کودک هستیم تا برنامه‌های شهر دوستدار کودک با کیفیت بیشتری تدوین شود.

ضیائی تاکید کرد: در راستای شروع فعالیت شورای اجرایی دوستدار کودک ارتباط با انجمن های فعال حوزه  کودکان، آموزش و پرورش، بهزیستی و کانون پرورش فکری کودکان نسبت به گذشته بیشتر خواهد شد.

معاون شهردار قزوین اظهار کرد: تاکنون اقدامات خوبی از سوی شهرداری قزوین در زمینه ارائه خدمات به کودکان صورت گرفته است اما به شکل پراکنده بود و مشهود نیست.

وی تشکیل کارگروه‌های تخصصی شهرسازی و معماری، خدمات شهری و زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی، حمل و نقل و ترافیک را به شورای اجرایی دوستدار کودک در راستای اجرای برنامه‌های تخصصی و هدف دار پیشنهاد داد.

زهرا یوسفی، رئیس کمیسیون سلامت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این جلسه گفت: شهر دوستدار کودک کمک مهمی به مدیریت شهری خواهد کرد که شهر براساس نیاز کودکان توسعه پیدا کند و این قشر مورد غفلت قرار نگیرد.

یوسفی تصریح کرد: فعالیت شورای اجرایی شهر دوستدار کودک نیاز به هماهنگی و همفکری متخصصان این مهم دارد و ارتباط با انجمن های فعال حوزه کودکان بسیار در روند فعالیت شهر دوستدار کودک تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌ کانون پرورش فکری کودکان در این شورای اجرایی استفاده شود.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بوستان های شهر قزوین باید به سمت تامین امنیت همه اقشار جامعه به خصوص کودکان باشد.

وی با تاکید بر گسترش بازی‌های گروهی برای کودکان بیان کرد: سرمایه گذاری روی کودکان باعث خواهد شد تعاملات اجتماعی بین کودکان در آینده افزایش پیدا کند.

در ادامه، سیده منیره قوامی، رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر قزوین گفت: ایجاد شهر دوستدار کودک فرصت بسیار خوبی است تا به نیازها و خواسته های کودکان در توسعه شهر توجه شود و حقوق شهروندی کودک مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: برای کودکان هر محله با توجه به نیاز و خواسته‌های کودکان همان محله باید تصمیم‌گیری شود و این موضوع بسیار مهم است چراکه که کودکان هر محله نیاز و خواسته‌های خودشان را دارند.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز با تاکید بر فعالیت های نرم افزاری و سخت افزاری در کنار هم برای داشتن شهر دوستدار کودک گفت: امنیت و سلامت کودکان باید در اولویت شهر دوستدار کودک باشد و همچنین والدین از حضور کودکان در جامعه احساس امنیت و آرامش داشته باشند.

قوامی اضافه کرد: جایگاه کودکان باید در جامعه مدرن بیشتر دیده شود و روابط اجتماعی کودکان در جامعه مدرن باید ارتقاء پیدا کند.

مهدیه سادات قافله باشی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این جلسه اظهار کرد: شهر دوستدار کودک باعث شده است که توجه به کودکان در توسعه شهر بیشتر شود و این بسیار ارزشمند است.

وی گفت: شهرداری قزوین تاکنون اقدامات ارزشمندی برای کودکان انجام داده است و شهر قزوین نسبت به سایر شهرها عقب نیست.

عضو شورای اسلامی شهر قزوین پیشنهاد داد: شهرداری قزوین به طور حتمی باید در کنوانسیون حقوق کودک صاحب کرسی باشد و این موضوع باید پیگیری شود چراکه شهر قزوین نیز حق دارد در زمینه تصمیم گیری برای کودکان صاحب نظر باشد.

قافله باشی پیشنهاد داد: طرحی به عنوان سوال از دانش آموزان از مدارس با محوریت نیازها و خواسته های آنان از شهر اجرا شود تا از نیازها و خواسته های دانش آموزان نظرسنجی دقیقی صورت گیرد و بر اساس آن برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وی به فصل تدوین بودجه شهرداری قزوین اشاره و بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن تدوین بودجه پیشنهادی سال 99، پیشنهادهای لازم برای اجرای پروژه ها و برنامه های شهر دوستدار کودک ارائه شود که در طی سال با مشکلی مواجه نشویم.

عباس کشاورز صفیئی، سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری قزوین نیز گفت: از زمان تشکیل شورای اجرایی شهر دوستدار کودک در شهرداری قزوین برنامه های اجرایی این شورا با سرعت خوبی آغاز شده است و در این مدت کوتاه برنامه های خوبی تدوین شده است.

وی با تاکید بر مشارکت کودکان در تصمیم گیری های شورای اجرایی شهر دوستدار کودک گفت: همه اقدامات این شورا باید بر اساس تقاضا و نیاز کودکان صورت گیرد و خارج از این محور حرکت نکند.

کشاورز با تصریح اینکه در شهر دوستدار کودک باید کودکان احساس امنیت داشته باشند، گفت: در شهر دوستدار کودک باید امنیت روانی و ایمنی کودکان تامین شود.

معاون شهردار اضافه کرد: پروژه های در این مجموعه تعریف شود که به آینده مطلوب کودکان نزدیک باشد.

اصغر بهنام‌زاده، مدیر منطقه یک شهرداری قزوین نیز گفت: توجه به مشارکت کودکان در تصمیم گیری ها باید در اولویت کاری باشد.

وی اظهار کرد: فعالیت های گروهی اکنون از نیازهای اصلی کودکان است که باید به این مهم توجه ویژه شود.

کیومرث فدائی‌فر، مدیر منطقه دو شهرداری قزوین نیز با تصریح اینکه کودکان آینده‌سازان شهر هستند، گفت: باید در شهر دوستدار کودک توجه ویژه به سلامت روحی و روانی کودکان شود و این مهم باید در اولویت کاری قرار گیرد.

وی تشکیل کارگروه سلامت روحی و روانی را به شورای اجرایی شهر دوستدار کودک پیشنهاد داد و گفت: ارتباط با کودکان باید با برنامه ریزی دقیق تری صورت گیرد.

محمدابراهیم عصارزاده، مدیر منطقه سه شهرداری قزوین نیز تاکید کرد: موضوعات تامین امنیت کودکان در بوستان‌ها، فضاهای شهری و خدماتی بسیار مهم است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی اضافه کرد: برای تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های شهر دوستدار کودک باید مشارکت کودکان مورد توجه قرار گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: برنامه‌ریزی شهر دوستدار کودک باید برای همه کودکان شهر قزوین باشد و این مهم باید در همه محلات شهر لحاظ شود.

محمداسماعیل حافظی مدیرعامل سازمان خدمات طراحی شهرداری قزوین نیز در این جلسه تاکید کرد: برنامه‌های شهر دوستدار کودک باید بر اساس نیازهای واقعی کودک و شهر برنامه ریزی شود.

وی اضافه کرد: این سازمان ظرفیت‌های خوبی برای توسعه شهر دوستدار کودک در حوزه طراحی و ایده پردازی دارد.

داریوش قاسمی، مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قزوین نیز پیشنهاد داد: برای برنامه‌ریزی در شهر دوستدار کودک و دانستن نیازهای کودکان یک فراخوان با محوریت پرسش از نیازهای کودکان برگزار شود تا اطلاعات دقیق و جامع تری دریافت شود.

وی اضافه کرد: در این سازمان برنامه‌ریزی شده است برای کودکان در جاده سلامت بازی های همگانی و قدیمی برگزار شود و برگزاری این نوع برنامه ها ارتقاء پیدا خواهد کرد.

آرش رشوندآوه، مدیرعامل سازمان نوسازی و بهسازی شهر قزوین نیز گفت: برای تامین نیازهای کودکان باید از ظرفیت مشاوران کودک استفاده کرد.

وی گفت: باید در کنار توجه به کودکان، به والدین آنها نیز توجه کنیم تا خانواده، کودکان را برای حضور در جامعه مهیا کنند.

رشوند آوه اظهار کرد: باید به شادی کودکان توجه کنیم و شرایط شاد بودن آنها را فراهم کنیم.

عباس عسگری، قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری قزوین نیز با بیان اینکه نیازهای کودکان باید در بوستان ها تامین شود و بوستان فقط مختص فضای سبز نباشد، گفت: بسیاری از بوستان باید بر اساس نیاز کودکان بازسازی شود.

وی تصریح کرد: باید امنیت کودکان در برنامه‌ریزی‌ها در اولویت قرار گیرد تا کودک با احساس امنیت و شاد به فعالیت های کودکانه خود بپردازد.

حسین علیجانی، سرپرست اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری قزوین نیز گفت: امنیت، شادی و آگاهی و دانایی کودکان از موضوعات مهم شهر دوستدار کودک است که باید به آن توجه ویژه شود.

وی با اظهار اینکه امنیت کودکان در شهر بر عهده نیروی انتظامی و آگاهی و دانایی کودک در شهر بر عهده کانون پرورش فکری کودکان است، گفت: شهرداری قزوین مسئولیت تامین شادی کودکان را دارد و برای تامین شادی کودکان باید نیازها و خواسته های کودکان را درک کند.

وی پیشنهاد داد: برای شهر دوستدار کودک باید از ظرفیت خود کودکان بهره برد و همچنین باید در این راستا مشاور کودک داشته باشیم.

صادق آريان، معاون فرهنگي و هنري سازمان فرهنگي ورزشي شهرداري قزوين  نیز مشارکت کودکان را در تصمیم گیری های شهر دوستدار کودک مهم دانست.

وی گفت: در محیط های اجتماعی به خصوص در بوستان ها باید به نیازهای همه خانواده‌ها توجه شود تا کودک در کنار خانواده احساس شادی و امنیت داشته باشد.

پایان پیام.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری قزوین

    منبع خبر

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین

    شهرداری قزوین یک شهرداری در شهر قزوین می باشد

      نظرات