رییس‌جمهور:فناوری سدسازی ایران در سطح منطقه و جهان صاحب...

رییس‌جمهور گفت: کشور ما زمانی در زمینه سدسازی توان طراحی و اجرا نداشت ولی امروز نه تنها نیاز خود را رفع می کنیم بلکه در سطح منطقه و جهان در این فناوری و کار بزرگ، صاحب قدرت اجرایی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)،  حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در آیین افتتاح طرح‌های صنعت آب و برق استان کرمان با بیان این مطلب افزود: اگر سدسازی های سال‌های گذشته نبود در سیل فروردین ماه سال جاری که 25 استان کشور درگیر شدند جان مردم به خطر می افتاد.

روحانی با اشاره به قدرتمند شدن جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های دیگر از جمله صنعت برق افزود: زمانی در این بخش کاملا واردکننده تجهیزات نیروگاهی بودیم و نمی توانستیم نیروگاه بسازیم اما امروز در سطحی هستیم که برای خودمان و کشورهای منطقه نیروگاه می‌سازیم و در مذاکرات با یکی از کشورهای مهم منطقه از ما خواسته شد که چندین نیروگاه در آن کشور احداث کنیم که این به معنای تحول و پیشرفت در این زمینه است.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه زمانی در صنعت برق نمی توانستیم روی پای خود بایستیم اما امروز خطوط برق سراسری ایران به خطوط برق کشورهای منطقه متصل است، ادامه داد: تبادل امروز برق با کشورهای مختلف تحول بزرگی بود که باید شکر نعمت خداوند را بجا آوریم و از تمام تلاشگران این بخش قدردانی می کنیم.

روحانی با تاکید بر اینکه ممکن است کسی با دولت خوب یا بد باشد اما نباید کفران نعمت کنیم، افزود: برخی فکر می کنند اگر بگویند در صنعت برق پیشرفت نکرده ایم ضربه به دولت است اما این صنعت، متعلق به کل کشور است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات