ارائه نكات مديريت بهينه مصرف برق در ساختمان هاي اداري

از صداي مركز سمنان پخش شد؛

ارائه نكات مديريت بهينه مصرف برق در ساختمان هاي اداري

در چهل و ششمين قسمت برنامه راديوئي پرتو كه از صداي مركز سمنان به روي آنتن رفت؛ پيرامون نكات مديريت بهينه مصرف برق در ساختمان هاي اداري و دستگاه هاي اجرائي مطالب آموزشي ارائه گرديد.

كارشناس شركت توزيع نيروي برق استان با اشاره به اين كه مهمترين روش بهينه سازي مصرف انرژي، مديريت آن مي باشد بيان داشت: مفهوم مديريت مصرف برق ، انجام اموري است كه بدون كاستن از رفاه ، انرژي به بهترين وجه ممكن و در بهترين زمان استفاده گردد.

مريم كرامتي افزود: در هر سازمان ، آگاهي از راهكارهاي صرفه جوئي ، تشويق همكاران جهت پيشگيري از اتلاف انرژي و معرفي فردي آشنا به موضوع به عنوان مسئول مديريت مصرف انرژي كه بررسي و كنترل و نظارت بر حذف مصارف زائد را برعهده داشته باشد و بتواند راهكارهايي را جهت بهينه كردن مصرف انرژي پيشنهاد دهد ، كمك بسزائي در اين زمينه مي كند.

وي تصريح كرد:  استفاده از لامپ هاي كم مصرف و فلورسنت كه بازدهي بيشتري دارند ، نصب كليدهاي هوشمند روشنائي در مكان هاي كم تردد كه موجب صرفه جوئي 30 تا 90 درصدي برق مي شود ، از جمله برخي از نكات مديريت بهينه مصرف برق در بخش اداري به شمار مي روند.

وي اضافه كرد: بهره گيري از نور طبيعي روز ، بررسي سيم ها، كليدها و پريزها و رفع عيوب آنها، استفاده از پنجره هاي دوجداره ، نصب درب هاي اتوماتيك در ورودي ساختمان ، استفاده از رنگ هاي روشن در چيدمان و خاموش نمودن كامل لوازم برقي در پايان وقت اداري ، از ديگر موارد مهم در بهينه سازي مصرف برق در ساختمان هاي اداري محسوب مي شوند.

لازم به ذكر است: در بخش نمايشي " آقا و خانم پيك " در خصوص جدانمودن دوشاخه هاي لوازم برقي پس از خاموش كردن آنها از پريز برق ، ميان پرده اي به روي آنتن رفت.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان

    شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات