۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی در سطح استان اردبیل آماده بهره‌برداری است

۱۰۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی و راه روستایی در سطح استان اردبیل آماده بهره‌برداری است

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازي استان اردبيل، علی یوسف‌زاده معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در بازدید از عملیات اجرایی پروژه های راهسازی با اعلام این خبر افزود: پروژه‌های قابل افتتاح در سفر رئیس جمهور به سه دسته بزرگراهی، راه اصلی و راه روستایی تقسیم شده است شامل 51 کیلومتر بزرگراه، 16.5کیلومتر راه اصلی و 33 کیلومتر راه روستایی در سطح استان اردبیل به میزان ۱۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت : قطعاتی از این پروژه‌ها به اتمام رسیده و در نظر داریم تا پایان ماه جاری و سفر رئیس جمهور مابقی را به اتمام برسانیم. دستاورد اقداماتی که از سال گذشته آغاز گردیده موجب شده تا پروژه‌های حیاتی متعددی آغاز شود و در سفر رئیس جمهور اردبیلی‌ها با ارمغان ارزنده‌ای روبه‌رو ‌شوند.

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: احداث بزرگراه‌ها شامل سه پروژه اصلی اردبیل- مشگین شهر، رضی – امیر کندی و اردبیل- سرچم بوده و برای بهره‌برداری از این پروژه ها 203 میلیارد تومان هزینه شده است .

وی با بیان اینکه پروژه محور اردبیل- مشگین شهر در اصل اردبیل- مشگین شهر- اهر است، گفت: از طول این مسیر تا سه‌راهی صحرا در گذشته انجام شده و مابقی به طول 43 کیلومتر توسط قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجرا است .

یوسف‌زاده افزود: از این میزان نیز در 25 کیلومتر زیرسازی تکمیل شده و لایه اول آسفالت نیز به اتمام رسیده و لایه دوم آسفالت نیز 7 کیلومتر باقی مانده است و همزمان نصب گاردریل و علائم جاده نیز در بخش‌هایی به اتمام رسیده است و با 88 میلیارد تومان اعتبار ملی به بهره‌برداری خواهد ‌رسید .

وی ادامه داد: در مجموع 18 کیلومتر از این جاده در حد فاصل سه‌راهی مشگین‌شهر و ارباب کندی باقی می‌ماند که تا دو سال آینده به اتمام می‌رسد .

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد جاده رضی- امیرکندی نیز گفت: این محور با اعتبار 49 میلیارد تومان اجرا شده و در بخشی از جاده در محدوده روستای برگ چای، قوس‌های خطرناک با تصادفات بالا داشتیم که واریانت به طول 7 کیلومتر اجرا شد و لایه اول آسفالت آن نیز به اتمام رسیده است .

وی با اشاره به نصب گاردریل در بخشی از محدوده ذکر شده افزود: به دلیل شرایط جوی و توقف عملیات عمرانی این احتمال وجود دارد که جاده در سفر رئیس جمهور با لایه اول آسفالت به بهره‌برداری برسد.بعد از عید 99 لایه دوم آسفالت نیز اجرا می‌شود .

یوسف زاده با بیان اینکه چهار بانده اردبیل- سرچم نیز با هزینه کرد 66.5 میلیارد تومان تا روستای کرگان آسفالت شده و آماده افتتاح است اظهار کرد: در محدوده روستای آراللو مشکل جابه‌جایی تاسیسات برق و آب و گاز را داریم که در چند سال اخیر بارها در جلسات مطرح شده و امید می‌رود مشکل آن برطرف شود .

وی افزود: سخت ترین بخش جاده سربالایی بودالالو به طول 4 کیلومتر است که تلاش کردیم تا قبل از زمستان به اتمام رسیده و تا 10 روز آماده بهره‌برداری می باشد .

معاون مهندسی و ساخت راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: روحیه عملگرای استاندار اردبیل و مدیرکل راه و شهرسازی استان موجب شده تا استان اردبیل طی ماه‌های اخیر با حجم قابل توجهی از پروژه‌های راه‌سازی مواجه شود نیازی که درگذشته مغفول بود .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات