پیام دکتر کلانتری در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان قرائت شد

پیام دکتر کلانتری در مراسم اختتامیه جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان قرائت شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، در پیام رییس سازمان حفاظت محیط زیست به  بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان امده است:

هنر، زبان گویای انسان ها برای تبیین و انتقال وقایع، ابلاغ آلام و آرزوهای بشری است. هنر تئاتر و نمایش نیز با توجه به حضور و هم‌نفسی هنرمند و مخاطبان، از پیچیده‌ترین و در عین حال، اثرگذارترین فرم های هنری محسوب می شود. از این منظر، بیان دغدغه های فکری، فرهنگی و اجتماعی مخاطبان در بستر نمایش، می تواند به اصلاح فرهنگ نسل کنونی و آموزش نسل های آینده منجر شود.

توجه به مقوله مهم محیط زیست، که خداوند متعال در قالب آب، هوا، خاک و تنوع زیستی و جانوری در اختیار ما انسان ها قرار داده است، در حوزه های هنری و نمایشی می تواند مخاطبانی دغدغه مند و حساس به محیط زیست را به ارمغان آورد.

مخاطبان کودک و نوجوان، با عنایت به ویژگی های فردی و سِنّی شان، تاثیر پذیری فراوان تری نسبت به محتواهای رسانه ای و نمایشی دارند و طرح مقولات محیط زیستی در آثار و نمایش های مختص کودکان و نوجوانان، می تواند نسلی محیط زیستی و سبز را برای آینده ایران اسلامی تربیت کند.

اینجانب ضمن تاکید بر نقش محوری آموزش و فرهنگ سازی زیست محیطی، امید دارم که جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، در این دوره و دوره های آتی، به مقوله محیط زیست عنایتی ویژه داشته باشد و هنرمندان این عرصه با درک حساسیت چنین موضوعی، آثاری فاخر و ماندگار در این حوزه بیافرینند. چرا که، امروزه حق بقاء (داشتن محیط زیست سالم) مهم ترین مولفه حقوقی انسان‌هاست.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات