توجه ویژه به رفع موانع آبگذری رودخانه ها / تخریب ۳۶۷ مورد از...

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران از توجه ویژه این شرکت نسبت به رفع موانع آبگذری رودخانه ها به منظور عبور ایمن سیلاب های احتمالی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، احمدعلی قربانیان با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: با توجه به حوادث سیل در ابتدای سال جاری در کشور، تمرکز و توجه  ویژه ای به مسائل مربوط به رودخانه ها و سیلاب در استان تهران صورت گرفته است تا از وقوع حوادث احتمالی ناشی از سیلاب جلوگیری به عمل آید.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تا پایان مهرماه ۴۱۳ حکم  به منظور رفع تصرف اراضی حریم و بستر رودخانه ها از دستگاه قضایی اخذ شده است، تصریح کرد: طی این مدت نیز ۳۶۷ حکم قضایی اجرا شده و ۹۰ حکم پس از طی مراحل قانونی به مرحله اجرا می رسد.

وی یادآور شد: با اجرای این ۳۶۷ حکم قضایی بیش از ۴۷ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های استان تهران از ید متصرفان و افراد سودجو خارج شده و به بیت المال عودت داده شد.

قربانیان لایروبی رودخانه ها را یکی از اقدامات مهم در راستای افزایش ضریب آبگذری رودخانه ها و عبور ایمن سیلاب برشمرد و گفت: در این زمینه حدود ۴۳ کیلومتر از رودخانه های استان تهران با حجمی معادل ۳.۳ میلیون مترمکعب لایروبی شده و این کار به صورت مداوم از سوی امورهای تابعه در حال انجام است.

وی در ادامه با اشاره به اخذ سند مالکیت برای بیش از ۱۰۷ هکتار از اراضی حریم و بستر رودخانه های استان تهران، افزود: به منظور جلوگیری از دخل و تصرف در حریم رودخانه ها، با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک مراحل تثبیت مالکیت اراضی حریم و بستر رودخانه ها از طریق اخذ سند در حال انجام است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای تهران با تاکید بر لزوم برخورد با تخلفات در بهره برداری از منابع آب سطحی اظهار داشت: شرکت آب منطقه ای تهران، تاکنون ضمن صدور اخطاریه به بهره برداران غیرمجاز از منابع آب سطحی  نسبت به جمع آوری ۲۹ دستگاه پمپ غیرمجاز، قلع و قمع ۶ مورد آب بند غیرمجاز، توقیف ۱۵ تانکر آب غیرمجاز اقدام کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین شرکت آب منطقه ای تهران از ابتدای سال جاری تاکنون ۹۴۳ حلقه چاه غیرمجاز در سراسر استان تهران را پر و مسلوب المنفعه نموده که با این اقدام از برداشت غیرمجاز بیش از ۲۷ میلیون متر مکعب از منابع آب جلوگیری به عمل آمده است.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات