برنامه ایمنی آب شهر یزد تکمیل شد

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای یزد گفت: برنامه ایمنی آب شهر یزد به عنوان اولین برنامه ایمنی آب تکمیل شده، در سطح کشور است که در مرحله ممیزی نهایی قرار دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، «ناهید غلامنژاد» با اشاره به این که برنامه ایمنی آب، یکی از مهمترین و کاملترین اقدامات برای تضمین کیفیت آب شرب می باشد، اظهار کرد: ضروری است اجرا و توسعه برنامه مذکور به عنوان یک روش اساسی برای رسیدن به سلامت آب،مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی افزود: این برنامه براساس سند ملی بهبود کیفیت آب شرب، مصوب هیئت وزیران در سال 1390 و رهنمودهای سازمان جهانی بهداشت از آذر ماه 94 درمحدوده شهر یزد و سایر مناطق استان آغاز شد.

غلامنژاد گفت: برنامه ایمنی آب شهر یزد به عنوان اولین برنامه ایمنی آب تکمیل شده، در سطح کشور است که در مرحله ممیزی نهایی قرار دارد.

وی با اشاره به این که آب آشامیدنی شهر یزد از منابع آب سطحی و زیرزمینی تامین می شود، تصریح کرد: ایمنی آب با هدف شناسایی رویدادهای مخاطره آمیز، تدوین برنامه ها و راهکارهای لازم جهت حذف و یا کاهش عوامل تهدید کننده سلامت آب آشامیدنی، از حوضه آبریزتا نقطه مصرف انجام می گردد.

این مسئول با بیان این که برنامه ایمنی آب یزد با همکاری استانداری،شرکت آب منطقه ای،دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، شرکت آبفای شهری، شرکت آبفای روستایی، شرکت پخش فرآورده های نفتی، اداره کل حفاظت محیط زیست، سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت تهیه گردیده است، خاطرنشان کرد: برنامه ایمنی آب سایر شهرها و روستاهای استان از جمله اردکان، میبد، مروست، مهریز و فهرج نیز در حال تهیه و تدوین است.

مدیر محیط زیست و کیفیت منابع آب شرکت آب منطقه ای یزد در پایان «تشکیل کمیته ایمنی آب»، «توصیف سیستم تأمین آب»، «شناسایی مخاطرات و رویدادهای مخاطره آمیز و ارزیابی ریسک ها»، «تعیین و اعتبار بخشی اقدام های کنترلی، ارزیابی مجدد و اولویت بندی ریسک ها»، «توسعه، اجرا و نگهداری یک برنامه بهبود و ارتقاء» و «تعیین برنامه‌ی پایش اقدام‌های کنترلی» را از مراحل اجرای این برنامه عنوان کرد و گفت: اعتبار سنجی کارایی برنامه‌ ایمنی آب، تدارک روش‌های اجرایی مدیریت، توسعه‌ی برنامه‌های پشتیبانی، برنامه‌ریزی و انجام بازبینی دوره ای برنامه‌ی ایمنی آب از دیگر مراحل اجرای این برنامه می باشد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای یزد

    شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات