برگزاری همایش تخصصی درسهای زلزله کرمانشاه و یک نمایشگاه عکس در شورای مرکزی

برگزاری همایش تخصصی درسهای زلزله کرمانشاه و یک نمایشگاه عکس در شورای مرکزی


برگزاری همایش تخصصی درسهای زلزله کرمانشاه و یک نمایشگاه عکس در شورای مرکزی

همایش تخصصی درس هایی از زلزله کرمانشاه، در سالن جلسات شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان برگزار شد.
در این همایش که نمایندگانی از سازمان های نظام مهندسی ساختمان استان ها حضور داشتند، مهندس بهادری دبیر اجرایی شورای مرکزی گفت : زلزله به خودی خود خسارتی در بر ندارد بلکه حاصل کارها وساخت و سازهای ماست که ممکن است باعث خسارت های جانی و مالی شود . وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این همایش های تخصصی و برنامه ریزیهای متعاقب آنها، شاهد کاهش خسارت‌های ناشی از حوادث طبیعی به ویژه زلزله باشیم.
دکتر علیرضا مجربی دبیر اجرایی شورای مرکزی نیز در سخنان خود از کمیسیون عمران شورای مرکزی به خاطر برگزاری این همایش تخصصی تشکر و ابراز امیدواری کرد که مهندسان عضو سازمان به ویژه مهندسین عمران رسالت خود را در قبال خطر زلزله به خوبی به انجام برسانند و با ساخت و ساز مقاوم و مستحکم از بروز خسارت ها پیشگیری گردد.
در مراسم افتتاحیه همایش که هیئت رئیسه و تنی چند از اعضای شورای مرکزی نیز حضور داشتند، مهندس مجتبی زاده رئیس گروه تخصصی عمران و دکتر نرماشیری دبیر این گروه ضمن  بزرگداشت یاد وخاطره جانباختگان زلزله کرمانشاه، به تشریح فعالیت‌های گروه در قبال حوادث طبیعی به ویژه زلزله پرداختند  و ساماندهی ۵ کارگروه با محوریت استحکام بنا ها و مقاوم سازی و نیز تدوین سند سه نظامنامه با عناوینی چون ایمنی ، ارزیابی و بهسازی لرزه ای ساختمان ها و مجریان را از دیگر فعالیت‌های این گروه تخصصی عنوان کردند.
بازدید های اعضای گروه تخصصی عمران از مناطق زلزله زده و تهیه مستند های مکتوب، صوتی و تصویری در این ارتباط، از مهمترین اقدامات گروه تخصصی عمران شورای مرکزی گزارش شد.
همایش تخصصی درس هایی از زلزله کرمانشاه با ارائه سخنرانی های علمی ادامه یافت.
همچنین مهندس رجبی رئیس شورای مرکزی با حضور در بخشی از همایش درباره بازدید اخیر خود از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی جزئیاتی را در اختیار حاضرین قرار داد که خبر مشروح آن  به نظر شما خواهد رسید.
برپایی نمایشگاهی متشکل از عکس های زلزله کرمانشاه و خسارت‌های آن و نیز زلزله اخیر آذربایجان شرقی در محل سالن ورودی شورای مرکزی و مکان برگزاری همایش، از جمله اقدامات گروه تخصصی عمران بود که مورد استقبال شرکت کنندگان در همایش و سایر مهندسان و مراجعان قرار گرفت.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات