زمینه صادرات برق به کشورهای همسایه فراهم شده است/ فراهم بودن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه آب و فاضلاب استان

زمینه صادرات برق به کشورهای همسایه فراهم شده است/ فراهم بودن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه آب و فاضلاب استان

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علی اسدی" در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت آب و برق استان کرمانشاه که با حضور "علی محمدی" نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان، "مجتبی قبادی" مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری کرمانشاه، مدیران عامل صنعت آب و برق استان و جمعی از سرمایه‌گذاران در تالار شرکت برق منطقه‌ای غرب برگزار شد، با اشاره به 250 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق، خاطرنشان ساخت: با توجه به اینکه علاوه بر استان کرمانشاه، استان‌های ایلام و کردستان نیز در حوزه تحت سرپرستی شرکت برق منطقه‌ای غرب بوده و در مجموع 900 کیلومتر با کشور عراق مرز مشترک داریم، از سرمایه‌گذاران دعوت می‌کنم برای تبدیل استان کرمانشاه و منطقه غرب کشور به قطب سرمایه‌گذاری انرژی، آستین همت را بالا زده و از فرصتی که برای صادرات برق به کشور عراق و سایر کشورهای منطقه وجود دارد، استفاده کنند .
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای غرب با اشاره به سنکرون شدن شبکه برق کشور ایران با عراق در هفته گذشته، گفت: همه زیرساخت‌ها در رابطه با صادرات برق کاملاً فراهم شده تا سرمایه‌گذاران بتوانند با خیالی راحت و در بستری مناسب سرمایه‌گذاری کنند.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه آب و فاضلاب استان کرمانشاه
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه نیز گفت: شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه دارای فرصت‌های سرمایه گذاری مناسبی در حوزه آب و فاضلاب است و خوشبختانه فضای مناسبی هم برای مشارکت و سرمایه گذاری سرمایه گذاران در این حوزه فراهم شده است .
" علیرضا تخت شاهی " ، تکمیل تاسیسات فاضلاب شهر کرمانشاه با حجم سرمایه گذاری بیش از 1000 میلیارد تومان به روش فاینانس خارجی، ماده 56، بیع متقابل، طرح کاهش هدررفت آب شهر کرمانشاه به روش ROT ، فاینانس و همچنین واگذاری پساب فاضلاب شهرهای استان کرمانشاه در قالب بیع متقابل و برای مصارف صنعتی و کشاورزی را به عنوان بخشی از فرصت‌های سرمایه گذاری برشمرد.
رئیس شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان کرمانشاه همچنین با بیان اینکه اولویت‌های استان برای جذب سرمایه‌گذاران در مجموعه وزارت نیرو مشخص شده، یادآور شد: اولویت اصلی در بخش های مجموعه وزارت نیرو در استان علاوه بر حوزه آب و فاضلاب، شامل ایجاد نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر از جمله نیروگاه‌های برق‌آبی، نیروگاه‌های بادی، نیروگاه‌های خورشیدی و... است که در استان زمینه کار زیادی در این بخش داریم.

کرمانشاه، سرزمین طلایی سرمایه‌گذاری است
" علی محمدی" نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه نیز گفت: کرمانشاه، سرزمین طلایی سرمایه‌گذاری است و این استان با وجود زیرساخت‌های بسیار خوب در خطوط انتقال انرژی الکتریکی بستری مناسب برای سرمایه‌گذاری است .
وی افزود: وجود ظرفیت‌های مناسب برای سرمایه‌گذاری و هماهنگی بسیار خوب بین مدیران اجرایی برای توسعه و پیشرفت استان کرمانشاه، فرصتی مناسب برای ورود سرمایه‌گذاران به این استان است.
همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت آب و برق استان کرمانشاه به همت شرکت‌های صنعت آب و برق وابسته به وزارت نیرو و با همکاری استانداری کرمانشاه، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی با هدف بهبود فضای كسب و كار و آشنایی سرمایه‌گذاران با ظرفیت و پتانسیل‌های استان کرمانشاه در این حوزه برگزار شد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات