بهره برداری از 7 پروژه در حوزه راه و شهرسازی کرمان با دستور رئیس جمهور، توسط وزیر راه و شهرسازی

بهره برداری از 7 پروژه در حوزه راه و شهرسازی کرمان با دستور رئیس جمهور، توسط وزیر راه و شهرسازی

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در سفر خود به استان کرمان، از طریق ارتباط زنده ویدئوکنفرانس با فرمان رئیس جمهوری ۷ طرح عمرانی را در استان به ارزش ۱۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح کرد .

اسلامی در ارتباط خود با رئیس‌جمهور با اشاره به این‌که مسئله راه‌آهن از مطالبات جدی مردم و مسئولان استان است، گفت: هم‌اکنون راندمان سرعت قطارها در بخش‌هایی از مسیر کم و متوسط سرعت در این بخش‌ها ۸۰ کیلومتر است و برای حل این مشکل، قراردادی برای بازسازی ۱۷۰ کیلومتر ریل در این محورها به منظور افزایش راندمان قطارها منعقد شده است و امیدواریم بازسازی مجموع ۲۳۰ کیلومتر از محورهای ریلی نیازمند به بازسازی تا پایان سال ۹۹ انجام شود .

وی در ادامه با اشاره به اینکه دو خط فرعی ریلی به فولاد جلال‌آباد و معدن فولاد زرند ایرانیان را در دست اجرا داریم، گفت: با احداث این خطوط ۱۰ میلیون تن‌بار از جاده به ریل منتقل خواهد شد .

اسلامی همچنین از افتتاح ۱۰ کیلومتر از باند دوم بزرگراه بافت-سیرجان خبر داد و گفت: با افتتاح این پروژه بزرگراهی مجموع بزرگراه‌های استان به بالغ بر ۱۶۰۰ کیلومتر می‌رسد و ۴۰۰ کیلومتر بزرگراه دیگر نیز در دست اقدام است که ۵۰ کیلومتر از آن تا پایان سال جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد .

وی با بیان اینکه امروز هزار و ۱۰ واحد مسکن مهر نیز در سراسر استان افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی 1294 واحد مسکونی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن امروز در استان آغاز می‌شود و با توجه به اینکه استان کرمان پایلوت این طرح مهم ملی است، امیدواریم این استان پیشتاز طرح باشد .

وی عنوان کرد: تاکنون ۱۰ هزار نفر در استان کرمان در سامانه اقدام ملی تولید و عرضه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 2000 نفر دارای زمین هستند و برای 8000 نفر نیز زمین تامین خواهد شد .

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: بخش دیگری از طرح‌هایی که امروز در استان افتتاح می‌شود مربوط به فضاهای زیربنایی و روبنایی تکمیلی مسکن مهر در حوزه‌های آموزشی و انتظامی است که ساکنان پروژه مسکن مهر در سراسر استان از مزایای این طرح‌ها نیز برخوردار خواهند شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان

    اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات