بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور از پروژه در دست احداث کتابخانه مرکزی رشت

بازدید معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه بودجه کشور از پروژه در دست احداث کتابخانه مرکزی رشت

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان ، دکتر محمد باقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور عصر امروز از پروژه در دست احداث کتابخانه مرکزی رشت بازدید و از نزدیک از روند پیشرفت کار و مشکلات و موانع موجود اگاه شد.
مهندس ماکان پدرام مدیرکل راه و شهرسازی در حاشیه این بازدید ضمن تبریک آغاز امامت و ولایت حضرت ولی عصر (عج) گفت : یکی از مهمترین نمادهای فرهنگی هر شهر، کتابخانه های عمومی هستند.
پدرام افزود : با توجه به کمبود فضای سرانه مطالعه شهرستان رشت نیاز به احداث کتابخانه مرکزی رشت محسوس می باشد.
مدیرکل راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه عملیات احداث کتابخانه مرکزی شهر رشت از سال ۸۳ آغاز شده اما کمبود اعتبار و تخصیصی پایین بر اساس برنامه و همچنین عدم تامین اعتبار در بعضی از سنوات گذشته دلیل عمده تاخیر در اتمام پروژه میباشد.
وی در ادامه تصریح کرد : این کتابخانه عمومی با پیش بینی بخش های مختلفی همانند مرجع، پژوهش، سالن های مطالعه سخنرانی ، جلسات ، واحدهای آمفی تئاتر ، مخزن کتاب، امانت، کودک، نوجوان و فعالیت های جنبی، در صورت تکمیل پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی خواهد بود.
مدیرکل راه و شهرسازی گیلان افزود : این پروژه هم اکنون با پیشرفت فیزیکی 54 درصد در دست اجراست.
پدرام در پایان با بیان اینکه اعتبار ابلاغی سالجاری ۶۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای اتمام این پروژه 140 میلیارد ریال می باشد گفت : امیدواریم با تکمیل این کتابخانه استاندارد در شهر رشت، شاخص سرانه فضای مطالعه با رشد مناسبی همراه باشد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

    اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات