شکارچیان متخلف شیروانی در کمتر از یک سال دوبار دستگیر شدند

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت : دو نفر از شکارچیان سابقه دار که سال قبل نیز در منطقه گلیل و سرانی به جرم شکار یک راس کل وحشی دستگیر شده بودند مجددا امسال به جرم شکار یک راس قوچ نیز دستگیر شدند.

حمید فخرانی افزود : این شکارچیان متخلف که سه نفر بودن از اهالی روستاهای منطقه می باشند و با دوقبضه اسلحه گلوله زنی و ساچمه زنی اقدام به شکار یک راس قوچ 2 ساله نموده بودند که به محض مشاهده انان در منطقه توسط محیط بانان ، دو نفر از متخلفین در منطقه دستگیر و نفر سوم متواری گردید که شخص متواری نیز در همان روز دستگیر و هر سه نفر جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.از متخلفین لاشه یک راس قوچ ،یک قبضه اسلحه تک لول متعلق به غیر ،3 عدد فشنگ غیر مجاز دست ساز،یک دستگاه دوربین شکاری و سایر ادوات شکار و صید کشف و ضبط گردید.

فخرانی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر خالصانه از زحمات شبانه روزی نیروهای مرزبانی در منطقه گلیل و همکاری و تعامل بسیار خوبی که با محیط زیست دارند، از عموم مردم و علاقمندان خواست با توجه به شروع فصل جفت گیری قوچ و میش و کل و بز در صورت مشاهده هر گونه شکار و صيد غير مجاز ،آتش سوزي، قطع اشجار، تخريب و آلودگي محيط زيست و.... مراتب را با اداره شهرستان و پاسگاههاي محيط باني اطلاع دهند.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان خراسان شمالی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات