شهر هرت یا شهرت سازی موهن برای یک شهر! / پاسخ شهرداری میانه به یک شبهه افکنی

شهر هرت یا شهرت سازی موهن برای یک شهر! / پاسخ شهرداری میانه به یک شبهه افکنی

شهر هرت یا شهرت سازی موهن برای یک شهر! / پاسخ شهرداری میانه به یک شبهه افکنی

در پی انتشار گزارش تصویری اقدامات شهرداری میانه در جریان زلزله اخیر، یکی از مدیران سایت صدای میانه با انتشار مطلبی به انتقاد از عملکرد شهرداری در این رابطه پرداخته و اقدامات شهرداری را زیر سئوال برده است.

آقای حسین پوربهرامی که سابقا با طرح نکته نظرات و دیدگاه های خلاقانه خود در شمار جوانان خوش فکر و فعال شهرستان به شمار می رفت، (که انشاالله هنوز هم اینگونه است) اخیرا با انتشار سلسله مطالب دنباله داری با عنوان ثابت که عنوانی اهانت بار و سخره آمیز برای شهر میانه و اهالی فهیم و آگاه آن می باشد به مغالطه و استهزاء در باب مدیریت امور شهری میانه برآمده و با دلیل و بی دلیل به دنبال موهایی در ماست شهرداری میانه است تا به زعم خود رشحاتی از نکته سنجی و دقت و وسواس عالمانه را به نمایش بگذارد حال آنکه خود با انتخاب تیتری اهانت امیز برای مطالب مسلسل خود شأن و شخصیت عموم مسئولان و شهروندان میانه را نشانه رفته و با جفا در حق زحمتکشان شهر به سیاه نمایی از عملکرد مسئولان و تخدیش نام و اعتبار شهر خوش آوازه میانه در دنیای مجازی همت گماشته است و اخیرا سومین قسمت آن مطالب مسلسل را با چاشنی زلزله و بحران در شرایطی مقابل دیدگان جهانیان قرار داده است که کاربران بسیاری از سرتاسر جهان در جست و جوی اخبار وقایع زلزله در میانه نام این شهر را در فضای بیکران مجازی سرچ کرده و در اولین مطالب یافت شده ناغافل با شهر هرتی مواجه می شوند که یکی از دلسوزان شهر تاریخی و کهن میانه اصرار دارد آن را وصله این شهر کرده و بر سر زبان ها بیاندازد و وعظ و نصیحت ها برای برگشتن از این تصمیم نیز افاقه ای نکرده است.

با عنایت به شبه افکنی ها و ابهام آفرینی هایی که در مطلب اخیر ایشان صورت گرفته، نکاتی را برای آگاهی ایشان و استحضار مردم شریف و کاربران محترم سایت صدای میانه معروض می دارد:

1- ابتدا لازم به ذکر است که در سلسله مراتب ساختار تشکیلاتی مدیریت بحران کشور، ستادها و کارگروه های مختلف، در سطوح و میدان عمل های متفاوت، پیش بینی و سازمان دهی شده است که بر این اساس در هر شهرستان "ستاد مدیریت بحران شهرستان " به طور عام به عنوان یک نهاد بالادستی و "ستاد مدیریت بحران شهرداری " به عنوان نهاد زیر مجموعه ستاد شهرستانی با وظایف و مسئولیت های مشخص و معین لحاظ و تشکیل شده و به عنوان مکمل یکدیگر عمل می نمایند و "ستاد مدیریت بحران شهرداری " به مثابه بازوی عملیاتی تخصصی ستاد بحران شهرستان در امور مختص شهری تشکیل و فعالیت می نماید و اگر نگارنده مطلب، آنگونه که ادعا می کند، در انتخاب کلمات بسیار محتطاط بوده و به بار معنایی آن ها توجه دارد باید در تمایز عنوان و ماهیت این دو تشکیلات از هم نیز دقت کافی به خرج می داد که متاسفانه اینگونه نبوده و خلط مبحث اتفاق افتاده است.

2- آقای پوربهرامی اگر قبل از به تحریر درآوردن ذهنیات خود زحمت یک تماس تلفنی با مسئولان شهرداری یا یک سرچ ساده در فضای مجازی را کشیده و با کسب اطلاع از ساختار و وظایف و مأموریت های ستادهای مدیریت بحران در شهرداری ها با سلسله مراتب مدیریت بحران شهرها آشنا می شدند قطعا خود متوجه می شدند که در دستورالعمل تشکیل ستاد مدیریت بحران در شهرداری های کشور، در مورد اسکان مردم در شرایط اضطراری هیچ وظیفه ای برای شهرداری ها تعیین نشده است و اساساً این مأموریت بر عهده دستگاه های اجرایی دیگری که عضو ستاد مدیریت بحران شهرستان بوده و فضاها و امکانات مناسب برای اسکان دسته جمعی مردم در این شرایط را در اختیار دارند نهاده شده است.

3- اصولا در ساختار ستاد مدیریت بحران شهرستان و نمودار سازمانی ترسیم شده برای تشکیلات پاسخ به بحران کشور چهار وظیفه اصلی بر عهده شهرداری ها گذاشته شده که بر همین اساس چهار کارگروه نیز در آئین نامه تشکیل ستادهای پاسخ به بحران شهرداری ها تعیین شده است که این کارگروه های چهارگانه عبارتند از:

1- کارگروه ایمنی، آتشنشانی و امداد و نجات

2- کارگروه تدفین

3- کارگروه کنترل سیلاب های شهری

4- کارگروه هشدار و اطلاع رسانی

نمودار سازمانی ستاد مدیریت بحران در شهرداری ها

eskane ezterari

می توانید با کلیک بر روی تصویر، آن را در اندازه واقعی ببینید

ملاحظه می شود که به دلیل عدم برخورداری شهرداری ها از فضا و امکانات لازم برای مشارکت در امر اسکان اضطراری (بخصوص در شهرهای کوچک) نه تنها در چارت تشکیلاتی ستاد بحران شهرداری ها کارگروهی برای این منظور در نظر گرفته نشده است بلکه حتی در تعیین وظایف و حوزه عمل شهرداری ها در مراحل چهارگانه مدیریت بحران (شامل: الف: پیش بینی و پیشگیری ب: آمادگی ج: مقابله د: بازسازی و بازتوانی) نیز هیچ مأموریتی برای شهرداری ها احصاء نشده است.

لذا اینکه با طرح این سئوال که چرا شهرداری فکر و برنامه ای برای اسکان مردم در شرایط بحران ندارد اظهار نظری غیر کارشناسی و سوالی بی اساس است (اگرچه اینگونه نبوده و شهرداری در این خصوص عملکردهای اصولی دارد که در بندهای بعدی ذکر خواهد شد) و اگر هم دغدغه ای در این زمینه وجود دارد که حقیقتا دغدغه ای به جا و قابل تأمل است می بایست از مرجع مسئول آن پرسیده شود نه از شهرداری.

4- سخن گفتن از اقدامات شهرداری با ادبیات تمسخرآمیز و تلاش در جهت تخفیف و تحقیر تحرکات شهرداری در جریان بحران زلزله در شرایطی که شخص شهردار و مجموعه مدیران و کارشناسان و نیروهای عملیاتی شهرداری از اولین دقایق وقوع حادثه با جدیت و احساس مسئولیت متعهدانه در صحنه حاضر و بی وقفه پا به پای سایر مسئولین و نیروهای مردمی و پرسنل سایر ادارات و ارگان های عمل کننده و حتی پیشتر از بسیاری از آن ها وارد عمل شده و به قدر توان در کمک به مردم حادثه دیده و مصیبت زده تلاش نموده اند حقیقتاً رفتاری دور از انتظار و تلاشی مزورانه برای تخریب و تخطئه علیه این نهاد مردمی بوده و هیچ توجیه دیگری نمی توان برای آن متصور بود.

5- خوب است از آقای پوربهرامی که به دغدغه مندی و ارائه طریق های خردورزانه برای عالم و عامی موصوفند پرسید که شما که ادعاهای بشردوستانه و تفکرات جهانی مسبوق به سابقه دارید، چگونه است که به شهرداری میانه خرده می گیرید که چرا شهر را رها کرده و برای کمک به روستاییان حادثه دیده هم شهرستانی که ناله های استمداد مردم بلادیده آن در همین بیخ گوش ما به آسمان برخاسته، به خارج از حوزه عمل قانونی شهرداری شتافته و روز تعطیل خود را صرف نیت خالصانه خود نموده اند؟ مگر در شهر چه حادثه ای رخ داده بود که شهرداری نباید از شهر خارج می شد و به مدیریت کدام بحرانِ رخ نداده می پرداخت؟ آیا به صرف اینکه ممکن است تعدادی اندک شمار در جمعی بزرگ به دنبال بهره برداری های سیاسی و منافع فردی خود بوده و با بی اخلاقی از آب گل آلود درد و رنج مردم به دنبال صید ماهی برای خود باشند، نباید به انعکاس زحمات یک گروه و تشویق و ترغیب دیگران به مشارکت در این اقدام انساندوستانه پرداخت؟ با این ادبیات و با این طرز فکر و این تجاهل عامدانه اگر بشنوید که شهرداری های ارومیه، قیامدشت، دزفول و بسیاری از نهادها و ارگان ها و شرکت های خصوصی و دولتی، بدون هیچ مسئولیت قانونی در رابطه با زلزله میانه و تنها از روی احساس مسئولیت انسانی و غیرت میهنی با کمک های سازمانی شان پشت دروازه های شهر ایستاده اند به آن ها چه لیچارهایی را بار می کنید؟

6- با تمام این تفاسیر، برای اطلاع شما منتقد دلسوز! و جهت استحضار مردم شریف میانه ذیلاً شمه ای از اقدامات ستاد مدیریت بحران و سازمان آتشنشانی شهرداری میانه در راستای شناسایی اماکن مناسب برای اسکان اضطراری در مواقع بحرانی برابر مستندات و مکاتبات انجام گرفته و طرح و برنامه های تهیه شده برای بسیاری از امور ضروری وضعیت بحران که شما و بسیاری از دلسوزان مانند شما از آن ها بی اطلاعید ارائه می شود تا بدانید که که خروجی جلسات ستاد بحران شهرداری (و نه کارگروه هشدار و اطلاع رسانی) شهرداری میانه نه اعزام دو دستگاه کمپرسی و انتشار چند پیام هشدار، که برنامه ریزی های اصولی و اساسی است که نیازی به طرح در رسانه ها و انتشار همگانی نداشته و تنها برای اجرا در میدان عمل اندیشیده می شود.

اسناد و مکاتبات مربوط به شناسایی و جانمایی اماکن اسکان اضطراری که از سال ها پیش در کارگروه آتشنشانی و امداد و نجات ستاد مدیریت بحران شهرداری انجام و با حصول نتیجه و تشخیص اماکن مورد نیاز به مراجع ذی ربط منعکس و در اپلکیشن ها و نرم افزارهای کاربردی سازمان اتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری میانه جانمایی شده است:

eskane ezterari 7

eskane ezterari 7

eskane ezterari 7

eskane ezterari 7

eskane ezterari 7

eskane ezterari 7

eskane ezterari 7

eskane ezterari 7

eskane ezterari 0 1

eskane ezterari 0 1

eskane ezterari 0 2

eskane ezterari 0 1

لینک اصل خبر در سایت شهرداری میانه

    منبع خبر

    شهرداری میانه

    شهرداری میانه

    شهرداری میانه یک شهرداری در شهر میانه می باشد

      نظرات