ضعف فرهنگ رانندگی، دو سوم خیابان ها را به پارکینگ تبدیل نموده

ضعف فرهنگ رانندگی، دو سوم خیابان ها را به پارکینگ تبدیل نموده

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل شورای اسلامی شهر اصفهان، پور محمد شریعتی نیا در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان، اظهار کرد: ترافیک سنگین شهر در چند روز گذشته شهروند گرامی را کلافه کرده است قسمتی از این ترافیک سنگین به مدیریت شهری و مدیریت راهنمایی رانندگی و قسمت دیگری هم به فرهنگ شهروندی و عدم رعایت قانون مربوط می‌شود.
وی افزود: پارک دوبل  و عدم وجود پلیس راهنمایی رانندگی برای اجرای قانون، دو سوم خیابان‌های شهر را به پارکینگ تبدیل نموده و مهمترین اینکه یک خط از کنار خیابان‌های مرکز شهر به پارکینگ کاسبین محل تبدیل شده است.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: این موضوع نیاز به بررسی، برنامه ریزی و اقدام لازم از طرف معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری با هماهنگی راهنمایی و رانندگی درون‌شهری دارد و نیازمند اقدام سریع و عاجل در این زمینه است که گره های ترافیکی را برای روان‌تر کردن رفت و آمد شهروندان گرانقدر باز کنند.
پور محمد شریعتی نیا تصریح کرد: یکی دیگر از راه‌های کاهش ترافیک احداث توقفگاه و بارانداز با مقیاس بزرگ و کوچک جهت جلوگیری از ورود حجم انواع خودرو بار سنگین به داخل شهر، توزیع بارها با خودروهای کوچک و جلوگیری از ورود خسارت و زیرساخت های شهری و ارتقاء امنیت برای تردد شهروندان و به شرایط زیست محیطی همچون عدم انتشار آلاینده های حاصل از خود و سوخت خودروها در داخل شهر پیشنهاد می شود.
وی خاطرنشان کرد: در مناطق 2،4،5،6،9 و ۱۲ و ۱۳ زمینه‌های مناسب جهت ساخت در بودجه ۹۳ لحاظ قرار داد در حال حاضر ۲ هزار خودروی دیزلی سبک و ۷ هزار خودروی دیزلی سنگین و حدود ۷۰۰ اتوبوس پایانه اتوبوس های اتوبوسرانی در کوچه و خیابان های حاشیه شهرها و مناطق حاشیه شهر پاریس شد که حتماً مزاحمت هایی را برای مردم به وجود آورده که باید برنامه‌ریزی شود.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر اصفهان

    منبع خبر

    شورای شهر اصفهان

    شورای شهر اصفهان یک شورای شهر در شهر اصفهان می باشد

      نظرات