شهردار بیرجند در گردهمایی نظر سنجی سند چشم انداز بیرجند عنوان کرد:

شهردار بیرجند در گردهمایی نظر سنجی سند چشم انداز بیرجند عنوان کرد:

شهردار بیرجند در گردهمایی نظر سنجی سند چشم انداز بیرجند عنوان کرد:

برنامه ریزی راهبردی توسعه شهر زمینه مناسبی برای تحقق حقوق شهروندی

شهردار بیرجند گفت: برنامه ریزی راهبردی توسعه شهر زمینه مناسبی برای تحقق حقوق شهروندی است.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری بیرجند؛ مهندس محمدعلی جاوید شب گذشته در گردهمایی سند چشم انداز شهر بیرجند اظهار داشت: 100 هکتار پارک و فضای سبز در شهر بیرجند در دست اقدام است که تا پایان دوره شورای اسلامی شهر و شهرداری بیرجند به بهره برداری می‌رسد .

وی با بیان اینکه در حال حاضر 260 هکتار پارک و فضای سبز در بیرجند وجود دارد اذعان داشت: برای فرهنگسرای شهر بیرجند نیز امسال حدود 13.5 میلیارد تومان اعتبار از منابع داخلی شهرداری اختصاص یافته است .

شهردار بیرجند افزود: هیچ میدانی برای اجتماع مناسبت ‌های ملی در شهر بیرجند وجود نداشته بنابراین 10 تا 12 هکتار از میدان ابوذر به بزرگترین میدان شهر و میدان اجتماعات تبدیل می شود .

جاوید تصریح کرد: همچنین طرح جامع ترافیک شهر نیز آغاز شده و تا دی ماه امسال این طرح تحویل شورای اسلامی شهر داده خواهد شد و بعد از این طرح، می‌توان به بحث ترافیکی شهر ورود کرد .

وی ادامه داد: این طرح ‌ها از سیاست ‌های شورای اسلامی شهر است و در سند چشم انداز شهر می‌خواهیم به الگویی واحد برسیم و تمام اعتبارات و برنامه‌ها به سند چشم انداز معطوف می‌شود .

شهردار بیرجند خاطرنشان کرد: در سند چشم انداز شهر بیرجند چکیده نظرات مردم دیده می‌شود و دانشگاه بیرجند به عنوان دانشگاه مادر و مرکز علمی فاخر در این سند مدنظر قرار گرفته است .

جاوید یادآور شد: طرح‌های توسعه‌ای و تجربه از شهرها و حتی کشورهای دیگر نیز در این سند چشم انداز دخیل است اما ارتباط با مردم نیز برای تدوین این سند مهم است .

وی تصریح کرد: نمی‌خواهیم برنامه‌ای تدوین شود که تنها رفع تکلیف باشد و تا جایی که امکان است برنامه باید اجرایی و علمی باشد و نظر مردم را در تدوین سند چشم انداز داشته باشیم .

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند با اشاره به مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر گفت: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر بیرجند در حال شکل‌گیری است .

دکتر ابراهیم تقی زاده اظهار داشت : در حال حاضر برنامه ریزی برای تدوین سند چشم انداز شهر صورت گرفته است .

وی با اشاره به اینکه با تدوین سند چشم انداز می‌توانیم نقشه راه هدفمندی داشته باشیم افزود : شورای اسلامی شهر در هر سال برنامه سالانه را آماده و ابلاغ می‌کند و سند چشم انداز پنج ساله کمک بهتری به مجموعه شهرداری برای بهبود وضعیت شهری می‌کند .

رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند تصریح کرد: رویکرد نخبه گرایی و توجه به دانشگاه و دانشجویان و نخبگان در این سند چشم انداز دیده شده و نقطه نظرات مردم برای تدوین این برنامه اخذ می‌شود .

تقی زاه با اشاره به مرکز پژوهش ‌های شورای اسلامی شهر ادامه داد: مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی در شهر بیرجند در حال شکل‌گیری است .

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی نیز در این گردهمایی گفت: سند چشم انداز و تعیین تکلیف وضعیت شهری با تاخیر 50 ساله در شهر بیرجند انجام می‌شود .

مهندس حمید حلاج مقدم ادامه داد: در سال 96 دستورالعمل طرح‌های راهبردی و سند چشم انداز 20 ساله تصویب و تدوین شده و در این زمینه نیز جلسات زیادی برگزار شده که تاکنون در 15 شهر کشور این سند چشم انداز انجام شده و بیرجند جزو نخستین شهرها در اجرای این سند است .

وی بیان کرد: این سند با تدوین و تصویب لازم الاجرا است و شهروندان نیز باید در اجرای این سند مشارکت کنند که امیدواریم تا پایان سال جاری مراحل تصویب این سند انجام و از ابتدای سال آینده، حرکت پروژه‌ها و طرح‌های مدیریتی در مسیر نیازهای شهر خواهد بود.

مجري طرح تدوين سند چشم‌انداز شهر بيرجند نیز در این گردهمایی گفت: نبود چشم انداز مشخص برای شهر بیرجند باعث شده با تغییر مدیران ، تغییراتی در اجرای طرح ها به وجود آیدکه باعث هدر رفت منابع می شود.

دکتر اسکندری افزود: روند شهرنشینی در شهر بیرجند فراتر از شهر های دیگر است، براین اساس تصمیم گرفتیم نظرات مردم را در قالب پرسش نامه هایی دریافت کنیم و البته هدف در این سند که نظر آحاد مردم را با خود دارد این است که از دوباره کاری در طرح های عمرانی و توسعه ی شهر جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه به این منظور هفت کارگروه در شهرداری تعیین کردیم اضافه کرد: در قانون برنامه ی ششم توسعه مواردی وجود دارد که در ایجاد درآمد پایدار شهری به ما کمک می کند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بیرجند

    منبع خبر

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند

    شهرداری بیرجند یک شهرداری در شهر بیرجند می باشد

      نظرات