پيام شهردارمحترم سربيشه به مناسبت هفته پدافند غير عامل

پيام شهردارمحترم سربيشه به مناسبت هفته پدافند غير عامل

پیام مهندس زینلی شهردار سربیشه به مناسبت هفته پدافند غیر عامل

هفته پدافندغيرعامل با مروري بر جايگاه و اهميت پدافندغيرعامل در حوزه پشتيباني و خدمات شهري می‌تواند در راستاي تحقق سياست‌هاي ابلاغي رهبر معظم انقلاب، به منظور كاهش آسيب پذيري شهرها، تسهيل مديريت امور شهری در زمان بحران، بسیار تاثیرگذار باشد.

بنابراين این هفته فرصتِ گرانبهايي است که شهرداران شهرستان سربیشه واستان خراسان جنوبی بتوانند نسبت به اجراي برنامه هاي شاخص در حوزه هاي پدافند غيرعامل اقدام نمایند و زمينه فرهنگ سازي و آموزش هاي شهروندي را فراهم آورند ضمناً فرصتی است تا توجه به مبحث 21 قانون ملي مقررات ساختمان در اولویت شهرداری ها قرار گیرد.

پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می شود. اقدامات پدافند غیرعامل، اغلب مربوط به شرایط قبل از جنگ بوده و حالت پیشگیرانه در برابر حملات دشمن دارد. ضرورت مقابله با تهاجمات دشمن و کاهش خسارتهای جانی و مالی ناشی از حملات هواپی زمینی و دریایی دشمن و تهدیدات تروریستی در شهرها را در برمی گیرد .

فرهنگ سازی و ایجاد باور عمومی در خصوص ضرورت بکارگیری اصول پدافند غیر عامل و انجام اقدامات دفاع غیر عامل در جهت مقابله با تهاجمات خصمانه و کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی و غیر طبیعی و پیشگیری از تلفات انسانی یکی از موضوعات بنیادی است که وسعت و گسترش آن کلیه زیرساخت ها و مراکز حیاتی و حساس و مهم را در هر کشوری دربر می گیرد .

براین اساس برنامه ریزی و ساماندهی همه جانبه درموضوع دفاع غیر عامل در حوز ه های مختلف سایبری، زیستی و فرهنگی درراستای منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی ریاست محترم جمهوری در حوزه پدافند غیر عامل به منظور صیانت از منابع و ذخایر ملی و استانی، از جمله وظایف مدیران و دست اندرکاران استان به شمار می رود .

فرارسيدن هفته نکوداشت پدافندغيرعامل با شعار «پدافندغيرعامل، مقاومت و بازدارندگی با رونق تولید » را گرامي داشته و از ايزد منان توفيقات روزافزون همه اعضاي محترم كارگروه پشتيباني و خدمات شهري را در مسير خدمت‌گزاري به مردم استان خراسان جنوبی مسئلت دارم .

ومن ا.... توفیق

حسین زینلی –شهردار سربیشه

لینک اصل خبر در سایت شهرداری سربیشه

    منبع خبر

    شهرداری سربیشه

    شهرداری سربیشه

    شهرداری سربیشه یک شهرداری در شهر سربیشه می باشد

      نظرات