برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری در شهرداری باغملک

برگزاری جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری در شهرداری باغملک

به گزارش روابط عمومی شهرداری باغملک، ظهر امروز ۱۱ آبان ۹۸ و با حضور سرپرست شهرداری باغملک، رئیس شورای اسلامی شهر باغملک و اعضای ستاد بازآفرینی شهری، سومین جلسه این ستاد در محل شهرداری باغملک برگزار گردید.

در پایان جلسه گفتگویی را با مسلم نورانی، دبیر ستاد بازآفرینی شهری شهرداری باغملک انجام دادیم که در ادامه تقدیم حضورتان می گردد؛

جناب مهندس نورانی لطفا بفرمایید بازآفرینی شهری چیست و چه اهدافی را دنبال می کند؟

با سلام خدمت همشهریان عزیز به عرض می رساند: بازآفرینی پایدار شهری یک تعریف جدید در حوزه ی مواجهه با مشکلات شهرسازی در بافت های مسئله دار ،کم برخوردار و یا به عبارتی کمتر توسعه یافته است.این طرح یک طرح ملی و کشوری است که با تلاش های صورت گرفته ، ستاد شهرستانی را در باغملک فعال کردیم و این جلسه سومین جلسه این ستاد می باشد. از بازآفرینی شهری به عنوان یک سند توسعه برای رونق ساخت و ساز و گرفتن اعتبارات می شود استفاده کرد.

بفرمائید که این طرح شامل چه مناطقی است و چه امتیازاتی را به همراه دارد؟

اولین کار انجام شده این است که محله ی منطقه بالا را به عنوان پایلوت انتخاب کردیم که کاهش پنجاه درصدی عوارض صدور پروانه ی ساخت و ساز و تقسیط ۵۰درصد باقیمانده را می توان از مزایای این طرح عنوان کرد.

برای دیگر نقاط چه برنامه ای مدنظر دارید؟

این مصوبه برای منطقه بالا تا پایان سال می باشد و ان شاالله برخی مناطق دیگر نیز تا سال آینده تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.


جناب مهندس نورانی، خروجی مثبت و مصوبات قابل اشاره در این جلسه را جهت اطلاع شهروندان ارائه بفرمائید؟

در این جلسه بحمدالله آئین نامه تشکیل ستاد شهرستانی به تصویب رسید و همچنین برای موضوع لایحه انتخاب مشاور ذیصلاح جهت مطالعات سطح ۱ مقرر گردید کمیته تطبیق مصوبات شوراهای شهر سریعتر نسبت به نهایی کردن و مصوب نمودن لایحه انتخاب مشاور همکاری نمایند و مصوبات دیگری هم داشته ایم که به نهادهای مربوطه ارسال خواهد شد.

آیا دیگر دستگاه های اجرایی و خدمات رسان هم تعهداتی در این طرح دارند یا فقط شهرداری؟؟؟

خدمت شما و شهروندان عزیز عرض شود: به جز پیشنهاد ۵۰ درصد تخفیف عوارض پروانه ساخت، مصوب گردید دستگاه های اجرایی پیگیر ماده ۲۰ آیین نامه اجرایی سند بازآفرینی مصوب هیئت دولت شوند که موضوع آن تخفیف واگذاری انشعابات می باشد و در جلسه بعدی مطرح خواهد شد.

ضمن تشکر از جنابعالی اگر نکته ای باقی مانده بفرمائید؟

خواهش می کنم، از فرصتی که در اختیار بنده گذاشتید ممنونم و اینکه چون مطالب جهت اطلاع رسانی عمومی است از اصلاحات تخصصی و توضیحات بیشتر خودداری شد. موفق و موید باشید.

روابط عمومی شهرداری و شورای اسلامی شهر باغملک

IMG_5841

IMG_5850

IMG_5853

IMG_5857

IMG_5864

لینک اصل خبر در سایت شهرداری باغ ملک

    منبع خبر

    شهرداری باغ ملک

    شهرداری باغ ملک یک شهرداری در شهر باغ ملک می باشد

      نظرات