گزارشی از تخریب و نابودی آثار باستانی و میراث تاریخی شهر دامغان

گزارشی از تخریب و نابودی آثار باستانی و میراث تاریخی شهر دامغان

“””””گودال هایی که گردشگران را می ربایند “””””
اگر اخیراً به مجموعه تپه حصار یا قلعه شمس آباد رفته باشید شاهد گودالهای خواهید بود که توسط افراد خودخواه و زر اندوز به بهانه یافتن گنج حفاری شده اند.
جالبتر اینکه مسئولین میراث فرهنگی که موظف به حفظ و حراست از این بناهای نفیس و منحصر به فرد هستند گویا قبل از فرا رسیدن زمستان به خواب زمستانی فرو رفته اند .
.حقیر طی دو هفته اخیر که به آن دو محل مراجعه داشتم هر بار شاهد حفاری های خطرناک جدیدی بودم ،بدتر از همه واقعه‌ی بود که روز پنجشنبه مورخه ۹۸/۷/۲۵ در محل حمام قدیمی شمس آباد واقع در قلعه قدیمی آن روستا اتفاق افتاد .
موضوع از این قرار بود که تعدادی از دانشجویان ورودی سال تحصیلی جدید یکی از مراکز آموزش عالی شهرستان برنامه دامغان گردی داشتند، دست بر قضا به آن محل تاریخی مراجعه می کنند در هنگام بازدیدوعبور از داخل حمام قدیمی دو نفر از دانشجویان به داخل یکی از گودال های حفرشده در آن مکان باعمقی بیش از دومتر سقوط می کنندکه یکی از انها باحال وخیم ،دست و گردن آسیب دیده و بینی شکسته و سری خون آلود راهی اورژانس می شودوچندین روز به واسطه جراحات وارده در بیمارستان بستری وهم اینک در انتظاراتاق عمل به سرمی برد.
حال خود بخوانیدحدیث مفصل از این مجمل!!!! مدیرکل میراث فرهنگی؛ مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان کجای کارند ؟؟؟!!!
به راستی آیا وقت آن نرسیده از ۷۰۰ میلیاردتومان بودجه ادعائی تخصیص یافته به دامغان طی چند سال اخیرلااقل چند صد هزار تومان ان برای پر کردن این گودال های آدم ر با هزینه کنند تا دامغان به جای قطب گردشگری به دفع گردشگری تبدیل نشود‌.؟؟!!
وراستی کجایندافرادووگروههای مدعی حراست از میراث فرهنگی دامغان تا نابودی وتخریب بهترین اثارفرهنگی شهرستان را نظاره کنندودم برنیاورند!!!وفقط به دفاع نمادین از اثاری بپردازندکه ازبرکت نمد ان کلاهی در قواره سرشان حاصل اید!!!؟؟؟
منتظر گزارشات بعدی باشید.
بااحترام ر _زارع زاده ۹۸/۷/۲۸

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر دامغان

    منبع خبر

    شورای شهر دامغان

    شورای شهر دامغان یک شورای شهر در شهر دامغان می باشد

      نظرات