جلسه کمیته فضای سبز در شهرداری آق قلا

جلسه کمیته فضای سبز در شهرداری آق قلا

b_300_300_16777215_00_images_1571814424photo_2019-10-23_10-34-28.jpg

جلسه کمیته فضای سبز شهرستان در مورخه 98.7.28روز یکشنبه ، با محوریت ایجاد کمربند سبز ، در شهرداری آق قلا تشکیل گردید .
فرماندار محترم در این جلسه ضمن ارائه طرح فرمودند : ایجاد کمربند سبز در جلوگیری از ورود سیل به داخل شهر کمک خواهد کرد و هم می تواند جزو طرح های گردشگری برای شهروندان باشد .دایک فضای سبز به عنوان دیوار حفاظتی از طرح های حائز اهمیت برای فرمانداری بوده و تسریع در انجام این طرح بسیار مورد تاکید می باشد .

در ادامه آقای حسینی بعنوان پیمانکار این طرح فرمودند : این طرح یکی از طرح هایی است که پس از بررسی های میدانی در زمان سیل و بعد از آن به استانداری گلستان ارائه گردیده و مورد موافقت قرار گرفته است و مقرر می با شد که به طول 3620 متر در نقاط آسیب خیز اجرا گردد و در ادامه  توضیحاتی از طرح مورد ارائه به حاضرین جلسه ارائه دادند .
آقای اورمز ریاست محترم منابع طبیعی شهرستان نیز ضمن بیان نقطه نظرات خویش ،بیان نمودند : اینجانب با اصل طرح موافق می باشم ولی باید بحث حقوقی این طرح  ، وجود دامهای مراتع ، گونه های انتخابی جهت کاشت و همچنین نحوه واگذاری این طرح جهت نگهداری بعد از اجرا مورد بررسی دقیق قرار بگیرد .
در ادامه جلسه آقای اونق شهردار محترم نیز ضمن استقبال از طرح ارائه شده و تشکر از فرماندار محترم و عرض خیر مقدم به مدعوین جلسه ، آمادگی خود را جهت اجرای این طرح  اعلام نموده و عنوان نمودند که این یک طرح خوب و یک اتفاق خوب برای شهر و شهروندان خواهد بود .
آقای دلیجه نیز به عنوان ریاست محترم شورا از پیگیریهای فرماندار محترم تقدیر و تشکر نمودند .

در پایان بنا به پیشنهاد فرماندار محترم مقرر گردید :

1- با توجه به کمبود و اهمیت فضای سبز در شهرستان ، جلسات تخصصی فضای سبز هر دو هفته یکبار و جلسات فضای سبز شهرستان هر یکماه تشکیل گردد .
2- طرح کمربند فضای سبز نیز به طول 3620 متر در نقاط آسیب خیز در چند فاز عملیاتی و در چند نوبت اجرا گردد .
3- آقای حسینی به عنوان ارائه دهنده این طرح، نقشه های تهیه شده را در اختیار شهرداری و منابع طبیعی قرار دهد تا مکان یابی دقیق طرح انجام گیرد .
4- جهاد کشاورزی و مدیریت آب منطقه ای نیز مکلف به تامین خاک مورد نیاز شدند .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری آق قلا

    منبع خبر

    شهرداری آق قلا

    شهرداری آق قلا یک شهرداری در شهر آق قلا می باشد

      نظرات