شهردار یزد خواستار انتخاب...

شهردار شهر میراث جهانی یزد در آئین بزرگداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، خواستار برنامه ریزی برای انتخاب کتابخوان برتر در سطح کشور شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد – جمال الدین عزیزی در آئین بزرگداشت روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار که با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، یکی از عوامل مؤثر در افزایش سرانه مطالعه کتاب را محیط کتابخانه و کتابداران دانست و خواستار انتخاب کتابخوان برتر شد.

شهردار یزد کتاب، کتابخوانی و کتابدار را ابزاری برای پرورش کتابخوان عنوان کرد و افزود:کتابخوان داشتن می تواند نتیجه مطلوبی برای این فعالیت ها باشد.

وی گفت: شهر یزد در کنار همه اَلقاب و عناوینی که به‌درستی به آن داده‌شده، امسال شهر کتاب بوده و امیدواریم این اسم، ماندگار و جاویدان برای یزد باشد و الگویی برای کتاب و کتابخوانی در سطح کشور باشد.

عزیزی به فعالیت‌های مختلف در سالِ پایتخت کتاب ایران در یزد اشاره کرد و افزود: کتابخانه و کتابدار ابزاری برای پرورش کتابخوان است و کتابخوان داشتن می‌تواند فعالیتی اثربخش در این زمینه باشد که خیلی وضعیت مطلوبی در این خصوص نداریم.

شهردار شهر میراث جهانی یزد یکی از عوامل مؤثر در افزایش سرانه مطالعه کتاب را محیط کتابخانه و کتابداران دانست و تاکید کرد: کتابداران با ایجاد انگیزه به شهروندان می توانند شرایطی ایجاد نمایند تا سرانه مطالعه کتاب در کشور افزایش یابد.

وی خاطر نشان کرد: آمادگی داریم که بحث انتخاب کتابخوان برتر ایجاد شود و هدایایی ارزنده به این افراد اهدا شود زیرا اصلی‌ترین هدف ما ایجاد کتابخوان و افزایش تعداد آن در سطح کشور است.

آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، معاونین و مدیران نهاد، کتابداران برگزیده و منتخب سراسر کشور و مسئولان فرهنگی کشور به میزبانی یزد، پایتخت کتاب ایران در سال ۱۳۹۸ برگزار شد .

در این مراسم از کتابداران برگزیده، روسای انجمن‌های برتر، مروجان برتر کتابخوانی، خیران برگزیده کتابخانه‌ساز، اعضای برتر کتابخانه‌های عمومی کشور و همچنین برگزیدگان سومین دوره جشنواره خاطره‌نویسی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد علی طالبی استاندار و جمال الدین عزیزی شهردار یزد در محل سالن دانشکده حضرت رقیه  (س) تجلیل شد .

گزارش تصویری را از اینجا ببینید

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات