ورود 4.6 میلیارد مترمکعب آب تنظیم شده به دریاچه ارومیه/ ستاد احیا از معدود تجربه‌های عینی شدن همکاری‌ بین‌بخشی آبی است

ورود 4.6 میلیارد مترمکعب آب تنظیم شده به دریاچه ارومیه/ ستاد احیا از معدود تجربه‌های عینی شدن همکاری‌ بین‌بخشی آبی است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، رضا اردکانیان در دوازدهمین جلسه کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با بیان این مطلب افزود: در طی چهار دهه اخیر دستاوردهای بخشی بزرگی در زمینه ساخت سد، نیروگاه، تصفیه‌خانه و.. به دست آورده‌ایم اما در مقابل موفقیت‌های بخشی، در عرصه‌های بین‌بخشی کارنامه خیلی قابل قبولی نداریم.
وی ادامه داد: در چنین شرایطی ستاد احیای دریاچه ارومیه یکی از معدود تجربه‌های عینی شدن ما در همکاری‌های بین‌بخشی آب است. بنابراین وظیفه ملی ما تقویت هر چه بیشتر این ستاد و تلاش در جهت رفع مشکلات آن است.
وزیر نیرو بر لزوم تقویت هر چه بیشتر فعالیت‌های بین‌بخشی تاکید کرد و افزود: اگر پس از چهار دهه نتوانیم کارهای موفقی در عرصه‌های مانند احیای دریاچه ارومیه و زاینده‌رود، ساماندهی کمی و کیفی کارون بزرگ و بحث‌های این چنینی عرضه کنیم طبیعتا دستاوردها و موفقیت‌های بخشی نیز تحت شعاع قرار خواهد گرفت.
اردکانیان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: در طی چند سال اخیر با مجموعه مدیریتی که بر روی مخازن سدها در حوضه آبریز صورت گرفته این امکان فراهم شده است که چهار میلیارد و 677 میلیون مترمکعب آب تنظیم شده وارد دریاچه ارومیه شود.
وی به مسائل مرتبط با بخش صنعت اشاره کرد و افزود: در تمامی دشت‌های که تخصیص از آب سطحی داشتند، مجوز جابجایی استفاده از آب سطحی به زیرزمینی داده شده و بخشی از مشکلات حل شده است.
وزیر نیرو ادامه داد: پیگیریم که حداکثر تا انتهای فصل پاییز ابلاغ تخصیص 10 درصد مسدودی چاه‌ها را در چارچوب قوانین موجود ارائه کنیم تا به میزانی که مسدودی صورت می‌گیرد ما 10 درصد آن را به صنعت تخصیص دهیم تا بخشی از نیازها را پاسخگو باشد.
اردکانیان در پایان گفت: در خصوص سد چپرآباد به عنوان آخرین حلقه انتقال آب از سیلوه به دریاچه ارومیه نیز با همکاری سازمان برنامه و بودجه اعتباری خوبی برای این پروژه اختصاص یافته و تا پایان سال مالی جاری این طرح به اتمام خواهد رسید.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات