بارش 55 میلی متری طی 48 ساعت گذشته در استان گیلان

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان از بارش 55 میلی متری بطور میانگین در 48 ساعت گذشته از صبح روز پنجشنبه 23 آبان ماه تا صبح روز شنبه 25 آبانماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ؛ مهندس وحید خرّمی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در گفتگویی اعلام کرد که بر اساس آخرین آمار و اطلاعات بدست آمده از ایستگاههای هواشناسی در گستره جلگه ،ارتفاعات و ساحل استان گیلان تا کنون بطور میانگین 55 میلی متر نزولات جوی در استان شاهد بودیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در تشریح اولیه تحلیل بارندگی ایستگاههای شاخص باران سنجی وزارت نیرو از صبح 23 تا صبح 25  آبانماه 1398 استان گیلان اعلام کرد : بررسی رخداد های  بارش ایام یاد شده  نشان می دهد که این واقعه در محدوده فومنات و شفارود و بخشی از مرکز استان گیلان بیشترین تاثیر را داشته  که شاهد بیشترین بارش  در قلعه رودخان به میزان 132 میلی متر بوده ایم .

وی اظهار نمود : بیشترین بارش ها مربوط به ایستگاه های رضوانشهر. قلعه رود خان ، ماسال ،کسما ، چوبر شفت، هراتبر و شهربیجار ،به ترتیب  ۱۰۲.۴،  ۱۳۲.۵،  ۹۸.۵،  ۷۵.۵،  ۱۰۳،  ۶۳،  ۷۹.۵ میلی متر که به ترتیب ۷.۸درصد. ۸.۲درصد.۱۰ درصد.۷.۲ درصد.۷.۳درصد. ۴.۶ درصد.۶.۵ درصد.بارش سالانه این ایستگاهها می باشند.

مهندس خرّمی از بارش در ارتفاعات استان گیلان بصورت برف خبر داد و گفت : برف در ارتفاعات استان گیلان از جمله اسپیلی دیلمان در شرق  و اسالم به خلخال در غرب استان  با ارتفاع حدود 30 سانتی متر شاهد بارش برف می باشند.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان در پایان تاکید نمود: با توجه به هشدار های هواشناسی مبنی بر ادامه بارش ها در روز های آتی ، از شهروندان ، مسافرین عزیز و پیمانکاران حاشیه رودخانه ها در خواست داریم به علت طغیانی شدن رودخانه و وقوع احتمالی سیلاب ها از هر گونه ورود به بستر و استقرار در حریم رودخانه ها اکیدا خودداری نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات