تشکیل جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران در استان گیلان

جلسه ستاد پیشگیری و مدیریت بحران استان گیلان با حضور استاندار در شامگاه روز جمعه 24 مهر ماه تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان ، دکتر ارسلان زارع جمعه شب در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر افزایش بارش باران و کاهش دما در روزهای آتی اشاره و خاطرنشان کرد: دستگاه های اجرایی، امدادی و خدمات رسان باید بیش از گذشته آمادگی لازم را داشته باشند .

دکتر زارع به سیل  ۲۱ و ۲۲ مهرماه و خسارت های وارده نیز اشاره کرد و افزود: هریک از مدیران دستگاه ها براساس وظایف ابلاغی با تقویت تجهیزات ، پیش بینی لازم برای اجرای وظایف خود به بهترین وجه ممکن را انجام دهند .

نماینده عالی دولت در گیلان دستگاه های اجرایی را موظف به هماهنگی بیشتر با فرمانداران در سطح شهرستان ها کرد و گفت: فرمانداران با برگزاری جلسات شهرستانی ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران، متناسب با پیش بینی هواشناسی و میزان افزایش بارش ها اقدامات لازم را در جهت افزایش سطح آمادگی و پیشگیری از وقوع خسارت‌ها انجام دهند .

وی بر ضرورت مستندسازی اقدامات در جهت جبران خسارت های احتمالی نیز تاکید و تصریح کرد: اداره کل هواشناسی هرگونه تغییرات در نقشه های جوی را به صورت دقیق در اسرع وقت اطلاع رسانی کند .

دکتر زارع بر لزوم استمرار ارائه خدمات از سوی نیروهای امدادی، پلیس راه و راهور نیز تاکید کرد و افزود: هشدارهای لازم به کشاورزان، دامداران، کوهنوردان، گردشگران و مسافران با همکاری صدا و سیما و رسانه‌ها اعلام تا از بروز هرگونه خسارت جلوگیری شود .

در این جلسه هریک از مدیران دستگاه های اجرایی، امدادی، خدمات رسان، نظامی و انتظامی گزارشی از اقدامات صورت گرفته و پیش بینی تمهیدات ارائه کردند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات