انتقاد از تخریب گسترده ساختمان ها در حوادث طبیعی

انتقاد از تخریب گسترده ساختمان ها در حوادث طبیعی

به مناسبت سالروز زلزله کرمانشاه ،نشست تخصصی بررسی این زلزله و عوامل خرابی ساختمان ها ،ازسوی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی سازمان، در ابتدای این نشست ،رئیس سازمان با اشاره به اینکه تاکنون هزینه‌های زیادی برای یادگیری داده ایم گفت: حوادث طبیعی از یک جهت ارزشمند هستند و آن اینکه باعث می شوند موارد جدیدی یاد بگیریم و بر پایه آن بتوانیم از جان هم وطنانمان محافظت کنیم.
مهدی سالاری افزود: هر زلزله و نتایج حاصل از آن دارای درس‌های مهمی برای بازماندگان و به ویژه متخصصین است .
وی ادامه داد: هر حادثه ای که به وقوع می پیوندد و منجر به تخریب ساختمان می‌شود برای جامعه مهندسین تبعات منفی دارد چراکه باعث می شود اعتماد مردم به آنان کم شود از اینرو بایستی از باورهایی که طی سالیان گذشته به وجود آمده به عنوان سرمایه اجتماعی به درستی محافظت کنیم.
سالاری با انتقاد از خرابی‌های گسترده بر اثر حوادث طبیعی در کشورمان گفت :با تنوع دستگاه های متولی و انبوه تجربه ها و منابع انسانی شایسته نیست این حجم از تخریب ساختمان ها را شاهد باشیم .
در ادامه، دبیر گروه تخصصی عمران سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به تشریح ابعادخسارت وارده به ساختمانهای مختلف و علل آنها در زلزله سال ۹۶ در کرمانشاه پرداخت .
کامبیز نرماشیری ضمن معرفی منطقه زلزله زده و پیشینه لرزه خیزی آن ، از عمده دلایل آسیب ساختمانها را عدم استفاده از مصالح استاندارد ،به کارگیری افراد فاقد صلاحیت در ساخت و ساز ها ، عدم استفاده مناسب از خدمات مهندسان طراح ،ناظر و مجری ذیصلاح و رعایت ننمودن ضوابط، آیین نامه ها و مقررات ملی ساختمان ذکر کرد.
در پایان این نشست و با تشکیل پنل تخصصی، اساتید مدعو در رشته های عمران، معماری، زمین شناسی و زلزله از جایگاه تخصصی مربوط ، دلایل وقوع و آسیب های ناشی از زلزله را برای حاضرین تبیین نمودند.

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد یک انجمن در شهر یزد می باشد

      نظرات