بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه های عمرانی جنوب شرق استان تهران

بازدید وزیر راه و شهرسازی از پروژه های عمرانی جنوب شرق استان تهران

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان تهران، مهندس محمد اسلامی، روز پنجشنبه ۲۳ آبان‌ماه به‌منظور بازدید از چند طرح عمرانی به شهرستان ورامین سفر کرد و ضمن بازدید از تقاطع‌های غیرهمسطح و پروژه‌های جاده‌ای و ریلی در جریان مسائل و مشکلات مردم این شهرستان قرار گرفت .

وی سپس در جمع خبرنگاران هدف از این سفر را بازدید از پروژه‌های حوزه زیرساختی در شهرستان ورامین برشمرد و گفت: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های در دست اقدام در این شهرستان افزایش ظرفیت خطوط ریلی است که شهرستان‌های ورامین، پیشوا و قرچک را تحت تاثیر قرار می‌دهد .

اسلامی افزود: برای ما استفاده از راه‌آهن و قطارهای حومه‌ای برای جابجایی مردم اولویت ویژه است و گسترش خط موجب‌شده که اکنون ما به ظرفیت جابجایی یک و نیم میلیون نفر در سال برسیم و این عدد همچنان قابل افزایش است و با تکمیل خط سوم و چهارم این اتفاق محقق خواهد شد .

وی با اشاره به اینکه، تقاطع غیرهمسطح این خطوط و ایستگاه‌های تبادلی با مترو در اولویت و برنامه ما قرار دارد، گفت: مشکلات تقاطع غیرهمسطح راه‌آهن در قرچک را از نزدیک مشاهده و تفاهم کردیم که مهندسان مشاور شهرداری و راه‌آهن با یکدیگر یک کار مشترک را انجام دهند تا تصمیم نهایی حاصل این کار مشترک باشد و از این طریق مسائل شهرداری و راه‌آهن حل شود .

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اقدامات انجام‌شده در محور ری-ورامین نیز گفت: این محور در دست بازسازی قرار گرفته است، بخش اول آن انجام و بخش دوم نیز تا چند روز پیش در حال کار بود که بر اساس گزارش اداره کل راه و شهرسازی استان تهران با درخواست محیط زیست در پی آلودگی شدید هوای تهران کار به طور موقت تعطیل‌شده است و پس از مرتفع شدن این موانع عملیات مجدداً آغاز خواهد شد .

اسلامی با اشاره به اینکه اقدامات بسیار خوبی در حوزه راه و شهرسازی شهرستان ورامین صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در شهرستان موضوع جاده آب‌باریک نیازمند نصب نیوجرسی است و در نقاطی که دام از جاده باید عبور کند نیز گاردریل مخصوص نصب خواهد شد تا عبور دام مشکلی نداشته باشد .

وی در حاشیه بازدید از جاده جوادآباد تکمیل این جاده را محصول همت مردم و مسئولان منطقه و مشارکت وزارت راه و شهرسازی خواند و گفت: همچنین امروز از تقاطع رستم‌آباد بازدید کردیم  تا یک تقاطع غیرهمسطح در این نقطه ایجاد شود .

وزیر راه و شهرسازی گفت: هماهنگی و یکپارچگی دستگاه‌های شهرستانی و استانی با وزارتخانه کمک می‌کند تا هر چه سریع‌تر این طرح‌ها به اتمام برسد و مردم بتوانند با کیفیت مناسب از این طرح‌ها استفاده کنند .

وی گفت: راه مواصلاتی پیشوا به جاده امام رضا هم اکنون برقرار است و جاده اصلی به شمار می‌رود؛ اما نکته مهمی که مورد توجه مردم و مسئولان شهرستان است موضوع اتصال آزادراه قم گرمسار است که طول مسیر ۱۸ کیلومتر خواهد بود و ما با توجه به اینکه این مصوبه، استانی بوده است باید ببینیم که چگونه به صورت مشارکتی برای اجرای آن تصمیم‌گیری کنیم و هم‌اکنون در گروه ارزیابی این طرح مراحل بررسی عملیاتی خود را سپری می‌کند تا ببینیم از چه طریق می توانیم  تامین منابع این پروژه را انجام دهیم .

وی با اشاره به توسعه راه‌های روستایی از طریق معاونت راه‌های روستایی سازمان راهداری، گفت اگر راهی روستایی دارای اشکالاتی باشد توسط این سازمان در برنامه قرار می‌گیرد .

اسلامی عنوان کرد: قطار حومه‌ای برای ما اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد و حداکثر بهره‌برداری از آن انجام خواهد گرفت؛ در این خصوص نیز خطوط سوم و چهارم را در این مسیر باید راه اندازی کنیم با توجه به اینکه حجم تردد قطارهای باری و مسافری در این خط بسیار زیاد است خطوط سوم و چهارم برای ترددهای حومه ای طراحی شده و اکنون در دست اجرا است. امیدواریم با بازدیدی که رئیس سازمان برنامه و بودجه ماه گذشته از این پروژه داشت و تنظیماتی که صورت گرفت بتوانیم تامین منابع این پروژه را انجام دهیم و خطوط این پروژه سریع‌تر تکمیل شود تا فاصله اعزام قطارها را بتوان کمتر و مسافر بیشتری را جابجا کرد .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

    اداره کل راه و شهرسازی استان تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات