جمعیت پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک افزایش یافته است

جمعیت پرندگان مهاجر در تالاب میقان اراک افزایش یافته است


رضا میرزایی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال جاری از یک ماه پیش با کاهش دمای هوا مهاجرت پرندگان از عرض های شمالی به سمت کشور و نقاطی همچون تالاب میقان اراک آغاز شده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: در حال حاضر جمعیت ۷ هزار قطعه ای از درناهای خاکستری، فلامینگوها و انواع مرغابی سانان در تالاب میقان وجود دارد و جمعیت پرندگان مهاجر به نظر می رسد که باز هم افزایش پیدا خواهد کرد.

وی بیان کرد: بر مبنای بررسی انجام شده، هم اکنون وضعیت تالاب میقان مطلوب است و تاکنون علائمی مبنی بر شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در آن مشاهده نشده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: در این رابطه، شهروندان در صورت مواجهه با لاشه پرندگان با سامانه ۱۵۴۰  اداره کل محیط زیست استان تماس گرفته و یا به دامپزشکی اطلاع دهند تا بررسی لازم صورت گیرد.

وی عنوان کرد: همچنین هرگونه شکار و صید در منطقه تالاب میقان ممنوع است و از شهروندان انتظار می رود هنگام مشاهده، تخلفات صید و شکار را اطلاع رسانی کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی گفت: از مردم انتظار می رود هنگام مراجعه آرامش تالاب را بر هم نزنند چرا که حضور پرندگان مهاجر در این منطقه فرصتی برای پرنده‌نگری ایجاد می‌کند.

میرزایی با بیان اینکه امکان پرنده‌نگری در تالاب وجود دارد، عنوان کرد: امکان پرنده نگری از طریق اخذ مجوز از اداره کل محیط زیست استان صورت می پذیرد که شرایط خاص خود را دارا است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: در حال حاضر امکان استفاده از برج پرنده نگری وجود ندارد و برای استحکام بخشی به آن نیازمند تامین اعتبار از سوی شورای فنی استان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به فنس کشی در اطراف برج مذکور به منظور جلوگیری از ورود مردم تا زمان مقاوم سازی آن، فعلا نمی توان از آن استفاده کرد و پیگیر تامین اعتبار برای انجام این امر هستیم.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات