وزارت نیرو، نهاد پیشرو در اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه...

مهندس دانشجو مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در دوازدهمین نشست کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه که به ریاست دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور و اعضای این کارگروه در استانداری آذربایجان غربی برگزار شد، گفت: وزارت نیرو، نهاد پیشرو در اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه است و اقدامات اجرایی شرکت آب منطقه ای در بخشهای مختلف موجب هدایت مناسب آب به سمت دریاچه ارومیه شده است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی در این نشست مهندس کیومرث دانشجو به تشریح اقدامات شرکت آب منطقه ای در راستای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه پرداخت و افزود: ۲۴۲ کیلومتراز رودخانه ها و ۵۴۴ کیلومتر از انهار منتهی به رودخانه های استان از محل اعتبارات ستاد احیا و این شرکت طی پنج سال گذشته لایروبی شده است که از این میزان ۴۰۷ کیلومتر با استفاده از اعتبار ستاد احیای دریاچه ارومیه و ۳۷۹ کیلومتر نیز با استفاده از اعتبار داخلی شرکت آب منطقه ای بوده است .

مهندس دانشجو با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵ کیلومتر رودخانه نیز در دست اجرا برای لایروبی قرار دارد، بیان کرد: ابتدای امسال در کمتر از ۲۰ روز ۷۰ کیلومتر رودخانه در استان لایروبی شد که این رقم در حال حاضر به ۱۰۲ کیلومتر رسیده است و این لایروبی ها علاوه بر امکان ورود آب بیشتر به دریاچه ارومیه، موجب جلوگیری از بروز مشکل حین وقوع سیل در نقاط مختلف استان می شود .

وی از کاهش 32 درصدی مصرف آب در حوضه دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: با اقدامات پیشگیرانه انجام شده از جمله مسدود نمودن پنج هزار حلقه چاه غیرمجاز، مصرف آب از ۸۲۸ میلیون مترمکعب در حوضه به ۵۵۹ میلیون مترمکعب رسیده است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان غربی ادامه داد: در این مدت همچنین چهار میلیارد و ۹۴۰ میلیون مترمکعب آب از سدهای استان به دریاچه ارومیه سرازیر شده است و طی پایش های صورت گرفته آب موجود در دریاچه در ۶ خرداد امسال به پنج میلیارد و ۳۸۰ میلیون مترمکعب رسید که سه میلیارد و ۵۹۰ میلیون مترمکعب بیشتر از زمان مشابه پنج سال گذشته است .

وی افزود: طبق آخرین پایش نیز این دریاچه سه میلیارد وو ۲۴۰ میلیون مترمکعب آب دارد که ۲ میلیارد و ۸۰ میلیون مترمکعب بیشتر از زمان مشابه سال ۱۳۹۲ است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی

منبع خبر

شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی

شركت آب منطقه‌ای آذربايجان غربی یک سازمان دولتی می باشد

    نظرات