ظرفیت مهار 130 میلیون مترمکعب سیلاب در مخزن سد کوثر گچساران

ظرفیت مهار 130 میلیون مترمکعب سیلاب در مخزن سد کوثر گچساران

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "ناصر مصلح"، حجم مخزن سد کوثر در شهرستان گچساران را 580 میلیون مترمکعب و تراز آن از سطح دریا را 625 متر عنوان و اظهار کرد: هم‌اکنون دبی ورودی به این سد، 6.8 مترمکعب در ثانیه و دبی خروجی آن 12 مترمکعب در ثانیه است و با توجه به اینکه امسال علاوه بر رعایت دستورالعمل بهره‌برداری و برنامه منابع و مصارف، میزان 80 میلیون مترمکعب نیز از حجم مخزن سد رهاسازی شد، ظرفیت مهار و کنترل سیلاب به میزان 130 میلیون مترمکعب وجود دارد.
وی با اشاره به هشدارها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی و تکلیفی که ستاد ملی فرماندهی و پشتیبانی مدیریت سیلاب شرکت مدیریت منابع آب ایران برای شرکت‌های آب منطقه‌ای مقرر کرده است، افزود: بر این اساس، جلسه اضطراری مدیریت بحران استان به ریاست معاون عمرانی استاندار و حضور تمامی اعضا تشکیل جلسه داد.
معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: علاوه بر آن کارگروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، جلسات متعدد ستادی و همچنین در سطح شهرستان‌های تابعه تشکیل داده و اقدامات لازم از جمله اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص عدم استقرار هم‌استانی‌ها و مسافران در نزدیکی حریم و بستر رودخانه‌ها و دریاچه سدها انجام شده است.
مصلح از آمادگی کامل برای پایش مستمر میزان بارندگی، دبی رودخانه‌ها و گزارش هرگونه تغییرات احتمالی جهت مدیریت سریع‌تر و دقیق‌تر وضعیت خبر داد و گفت: اطلاع‌رسانی به تمامی کارگاه‌های طرح‌ عمرانی در سطح استان درخصوص توجیه مشاوران و پیمانکاران پروژه‌ها و اتخاذ تمهیدات لازم به منظور مدیریت بحران‌های احتمالی، خارج نمودن تجهیزات و ماشین آلات از بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها و مسیرهای آسیب‌پذیر و ... صورت گرفته است.
وی از همه هم استانی‌ها و مسافرانی که وارد این استان می‌شوند، درخواست کرد به هشدارهایی که از سوی مسئولان و دستگاه‌های مرتبط صادر می‌شود، توجه لازم را نشان داده و از توقف در مسیر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خودداری کنند تا مشکل و خسارتی متوجه آنان نشود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات