تلاش شرکت آب منطقه ای بوشهر برای مدیریت سیلاب های پیش رو

تلاش شرکت آب منطقه ای بوشهر برای مدیریت سیلاب های پیش رو

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر به تشریح اقدامات این شرکت در زمینه مدیریت سیلاب پرداخت.

به گزارش روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر، مدیرعامل این شرکت گفت: بر اساس اخطاریه شماره 53 سازمان هواشناسی و تحلیل بارش-رواناب موسسه تحقیقات آب کشور، پیش آگاهی رخداد سیل از طریق دفتر مطالعات پایه منابع آب این شرکت اعلام گردید.

مهندس علی محمدی اظهار داشت: در راستای نظام نامه مدیریت سیلاب، کمیته مدیریت سیلاب به منظور برنامه ریزی و مدیریت سیلاب رودخانه های استان و جمع آوری داده های بارش تشکیل جلسه داد.

محمدی با اشاره به سامانه بارشی فعال در استان خاطرنشان کرد: بر اساس اخطاریه یادشده، این سامانه به مدت حدود 4 روز در تداوم خواهد داشت که پیش بینی می شود با مجموع بارش 40 تا 60 میلیمتر در سراسر پهنه ی استان –با تمرکز بر مناطق شمالی- و حوزه های بالادست استان بر رودخانه های اصلی صورت پذیرد.

وی افزود: در رودخانه های دره گپ، چهارروستایی، شاپور، دالکی، مند و باهوش احتمال سیلابی شدن و آبگرفتگی بیشتر است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر با تشریح وظایف دستگاه های اجرایی مرتبط، بر اساس نظام نامه مدیریت سیلاب گفت: به کلیه متصدیان و تکنسین های اندازه گیری جهت ثبت رخداد بارش و اندازه گیری سیلاب رودخانه ها تاکیدات لازم ابلاغ گردیده است.

محمدی ادامه داد: در حوزه ستادی نیز در دفتر مطالعات پایه منابع آب، کلیه رصدها و تحلیل های لازم انجام و در بازه های زمانی تعیین شده اطلاع رسانی خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: حدود 40 متصدی و تکنسین به صورت شبانه روزی در حال اندازه گیری و اعلام میزان بارش و تغییرات سطح آب رودخانه ها می باشند.

مهندس علی محمدی بیان کرد: با توجه به تامین قسمت عمده آب شرب استان از استان های همجوار، شرکت های آبفا شهری، آبفا روستایی و آبرسانی خلیج فارس می بایست نسبت به پایش و کنترل خطوط انتقال آب شرب و همچنین تامین آب شرب پایدار در زمان های اضطراری اقدام نمایند.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر رودخانه شاپور را یکی از نقاط در معرض سیلاب نامید و گفت: دفتر تاسیسات آبی این شرکت به منظور مدیریت در آبگیری و کنترل سیلاب، مانور دریچه سدها به ویژه سد رییسعلی دلواری و همچنین تامین برق اضطراری این سازه ها را در دستور کار قرار دهد.

محمدی خاطرنشان کرد: در شهرستان ها نیز کلیه ادارات منابع آب برگزاری جلسات شهرستان مدیریت سیلاب را در دستور کار خود دارند و همچنین پرسنل کشیک خود را به حوزه ستادی و فرمانداری ها معرفی می نمایند.

وی افزود: گروه های گشت و بازرسی این شرکت با رصد میدانی رودخانه ها، مسیل ها، گلوگاه های آبگذری و پروژه های تغذیه مصنوعی هرگونه تغییر در وضعیت پایدار را گزارش خواهند نمود.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای بوشهر پروژه های در حال ساخت این شرکت را نیز در آمادگی کامل خواند و افزود: با توجه به در خطر سیلاب بودن پروژه های سدسازی، هشدارهای لازم در راستای نظام نامه مدیریت سیلاب به منظور آمادگی لازم به پیمانکاران این پروژه ها داده شده است.

مهندس علی محمدی در پایان یادآور شد: از ساکنین حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خواهشمندیم در بستر و حریم رودخانه اسکان نیافته و از فعالیت در مناطق مستعد سیل خودداری نمایند.

وی افزود: همچنین شهروندان گرامی در زمان سیلاب نسبت به نزدیک شدن به حریم و ترانشه رودخانه ها به طور جد خودداری نمایند تا شاهد بروز خسارات نباشیم.

محمدی خاطرنشان کرد: ورود به تاسیسات آبی و حریم رودخانه ها در زمان سیل جهت عکاسی امری پرخطر می باشد و از هم استانی ها درخواست می شود اکیدا از این امر پرهیز نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات