بیش از یک میلیون و 17 هزار نفر در استان یزد تحت پوشش شبکه آب شهری قرار...

سرپرست شرکت آبفای استان یزد با اشاره به عملکرد این شرکت در شش ماهه نخست امسال ، اظهار داشت : در حال حاضر جمعیت تحت پوشش شبکه آب شهری یک میلیون و 17 هزار و 626 نفر است .

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان یزد :  محمد فاتحی گفت: آبفای یزد در حال حاضر با آب انتقالی‌، 186 حلقه چاه آب ، پنج هزار و 747 کیلومتر شبکه توزیع آب‌، 283 هزار و 307 متر مکعب مخزن ذخیره آب  ، آب شرب و بهداشت یک میلیون و 17 هزار و 626 نفر در استان را تامین و توزیع می‌کند .

فاتحی اصلاح شبکه آب را یکی از اقدامات اساسی در راستای کاهش هدر رفت آب بیان کرد و افزود : در شش ماهه اول امسال 11 کیلومتر شبکه آبرسانی در استان اصلاح شده است .

وی به واگذاری چهار هزار و 235 فقره انشعاب آب به شهروندان استان اشاره کرد و افزود : در این مدت و در راستای ارائه خدمات بهتر به شهروندان 37 کیلومتر شبکه آب در سطح استان توسعه یافت .

سرپرست آب و فاضلاب شهری استان یزد با بیان اینکه تامین آب در استان یزد با مشکلاتی از جمله کمبود منابع مواجه است  ادامه داد: در این مدت 58 میلیون و 486 هزار و 43 متر مکعب آب در استان یزد تولید شده است .

فاتحی درادامه اجرای شبکه فاضلاب در استان را یک موضوع مهم در راستای حفظ محیط زیست و بازچرخانی مجدد آب دانست و افزود : در طول شش ماه گذشته، 29 کیلومتر شبکه فاضلاب در استان یزد توسعه یافته است .

وی یادآور شد : در حال حاضر یک هزار و 458 کیلومتر شبکه فاضلاب در استان یزد ایجاد شده و یک هزار و 570 فقره انشعاب فاضلاب در شش ماهه اول سال به شهروندان واگذار گردیده است .

وی تعویض کنتورهای خراب را یکی دیگر از اقدامات مهم در راستای مدیریت مصرف آب دانست و افزود: در طول شش ماه گذشته، یک هزار و 793 فقره کنتور خراب در سطح استان یزد تعویض شده است .

فاتحی ، عملیات شناسایی نشت های احتمالی و نامرئی در شبکه توزیع ، انشعاب و خطوط انتقال با استفاده از تجهیزات پیشرفته نشت یابی در  هشت شهر استان یزد را از دیگر اقدامات مهم در راستای مدیریت مصرف در طول شش ماه گذشته عنوان کرد.

وی به اقدامات صورت گرفته در ارتباط با رفع خرابی و جلوگیری از هدر رفت آب در سطح استان اشاره کرد و افزود: در این راستا و در طول شش ماهه ابتدایی امسال ، 10 هزار و 618 مورد حوادث آب در استان یزد رفع شده است .

سرپرست آب و فاضلاب شهری استان نقش فرهنگ سازی در راستای مدیریت مصرف توسط شهروندان را بسیار با اهمیت برشمرد و افزود : روابط عمومی شرکت آبفا در سال جاری اقدامات مهمی از جمله ، اطلاع رسانی بر روی قبوض آب ، ارسال پیامک ، ساخت موشن گرافی با موضوعات ضرورت اجرای شبکه فاضلاب و پخش آن در صدا و سیما ، برگزاری همایش بانوی آب ، ارسال انیمیشن ، تیزر و ... با موضوعات صرفه جوی از طریق شبکه های مجازی ، برگزاری همایش مشترک با ائمه جماعت ، توزیع اقلام صرفه جویی در نماز جمعه، تنظیم و ارسال اخبار و .... را در راستای آگاه سازی شهروندان با مباحث صرفه جویی انجام داده است .

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب استان یزد

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب استان یزد

    شرکت آب و فاضلاب استان یزد

    شرکت آب و فاضلاب استان یزد یک شرکت در شهر یزد می باشد

      نظرات