شهروندان از خدمات رایگان بدون عضویت در فرهنگسراها بهرمند می شوند/بهره مندی بیش از 5 هزار نفر از دوره های آسیب های اجتماعی فردی و گروهی

شهروندان از خدمات رایگان بدون عضویت در فرهنگسراها بهرمند می شوند/بهره مندی بیش از 5 هزار نفر از دوره های آسیب های اجتماعی فردی و گروهی

رییس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت:  شهروندان از خدمات رایگان بدون عضویت در فرهنگسراها بهره مند می شوند.

به گزارش مدیریت ارتباطات و اموربین الملل شهرداری ارومیه؛  فرهنگ صفایی پور با بیان این که کلاس های مختلفی در فرهنگسراها در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و حقوق شهروندی برگزار می شود، گفت: شهروندان بدون عضویت در فرهنگسرا ها هم می توانند از خدمات  رایگان بهره مند شوند.

وی همچنین از تهیه تیزرهای یک دقیقه ای در حوزه فرهنگ و آموزش شهروندی با هماهنگی صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی در قالب رادیو و تلویزیون خبر داد.

به گفته صفایی پور ایجاد شور و نشاط اجتماعی، آموزش فرهنگ شهروندی، حقوق شهروندی و در حقیقت برگزاری دوره های مختلف و تولید آثار فاخر در حوزه 10 فرهنگسراها جهت ارائه خدمات به شهروندان از جمله مهمترین رسالت های سازمان محسوب می شوند.

وی با بیان این که برگزاری  جشنواره های  مناسبتی ، محله ای، منطقه ای و استانی یکی از وظایف ذاتی سازمان بوده و از طریق فرهنگسراها  و سازمان اجرا می شود بیان کرد: فرهنگسراها حلقه ارتباطی بین شهروندان و شهرداری هستند تا بتوانند خدمات فرهنگی بهتری به شهروندان ارائه دهند.

صفایی پور همچنین از  دو رویداد مهم فرهنگی با همکاری شهرداری ارومیه و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد و افزود: جشنواره تئاتر استانی از 25 تا 27 آبان ماه سال جاری در تالار شمس مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد و پلاتو سایه فرهنگسرای هنر به مدت 3 روز برگزار خواهد شد.

به گفته وی دومین رویداد فرهنگی نیز دربهمن ماه سال جاری باهمکاری شهرداری ارومیه،  اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی و انجمن سینمای جوان با موضوع جشنواره فیلم وعکس استانی صورت خواهد گرفت.

رییس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه  با اشاره به تهیه و تولید موسیقی ارزشی و فاخر که یکی از تولیدات فرهنگی سازمان محسوب می شود، گفت: درصدد آن هستیم  با آماده سازی و تولید نما آهنگ موسیقی درحوزه بسیج در هفته بسیج گامی موثر در این عرصه داشته باشیم.

وی همچنین از فعالیت 16 گروه نمایشی و 8 تئاتر در فرهنگسرای هنر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه خبر داد و افزود: تئاتر هوای عاشقی با موضوع دفاع مقدس در حال تولید است.

به گفته رییس سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری ارومیه در حوزه اطلاع رسانی سازمان توانسته ایم به صورت حقیقی و مجازی در خدمت شهروندان بوده و در حوزه فرهنگ و حقوق شهروندی با تولید و پخش تیزرهای مختلف از طریق تلویزیون، رسانه های مجازی و تلویزیون شهری ، گام های موثری برداریم.

وی ادامه داد: تفاهم نامه های همکاری متعدد با  نیروی انتظامی، پلیس فتا، شرکت های مختلف، بهزیستی، جهاددانشگاهی برای ارتقای فرهنگ شهروندی و بهرمندی شهروندان از خدمات عمومی عقد شده است.

صفایی پور گفت: محافل و مجالس قرآنی، کلاس های مختلف در حوزه فرهنگ شهروندی و آسیب های اجتماعی با بیش از 20 مورد به صورت رایگان در فرهنگسراها برگزار می شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ارومیه

    منبع خبر

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه

    شهرداری ارومیه یک شهرداری در شهر ارومیه می باشد

      نظرات