هماهنگي با مترو، دليل اصلي بازنگري خطوط اتوبوسراني است

هماهنگي با مترو، دليل اصلي بازنگري خطوط اتوبوسراني است

معاون حمل ونقل و ترافيك شهردار اصفهان گفت: ايجاد تغييرات در خطوط اتوبوسراني خيابان امام خميني(ره) و كوتاه شدن مسير خط 34 تا پايانه مترو قدس به دليل استفاده بهينه از منابع اتوبوسراني و هماهنگي با مترو انجام شده است.

عليرضا صلواتي در گفت و گو با خبرنگار ايمنا اظهار كرد: يكي از اهداف مهم شركت واحد اتوبوسراني باتوجه به شرايط سخت كنوني و محدوديت منابع، جلوگيري از هدر رفتن منابع موجود و بهينه كردن استفاده از اتوبوس است.

وي افزود: از جمله اقدامات مهم در اين خصوص كاهش طول خطوط كم‌بازده موازي در كريدورهاي خيابان امام خميني (ره)، كاوه و هزارجريب و جايگزين كردن يك خط اصلي با كارايي بالا و ناوگان مناسب است كه اين اقدام در كريدور خيابان امام خميني (ره) در چند مرحله براي خطوط مختلف از جمله هشت، 19، 30، 45، 50، 58، 74 و 88 انجام شد.

معاون حمل ونقل و ترافيك شهردار اصفهان تصريح كرد: ساماندهي و بازمهندسي شبكه خطوط موجود با انجام مطالعات لازم و بازديدهاي ميداني و برگزاري جلسات مكرر در كميته ساماندهي خطوط با حضور كارشناسان و مديران حوزه معاونت حمل ونقل انجام و تمام تغييرات و اقدامات مورد تاييد اعضاي كميته قرار گرفت و مصوبات لازم دريافت شده است.

وي با بيان اينكه با انجام اصلاحات در بعضي از خطوط اتوبوسراني زمان حركتي ناوگان خطوط تغذيه كننده و اصلي كم و زمان انتظار مسافران كاهش يافته است، گفت: با انجام اين اصلاحات از حجم اتوبوس عبوري و متوقف به ترتيب در خيابان امام خميني (ره) و ميدان جمهوري اسلامي كاسته شده كه اين امر باعث كاهش آلاينده هاي زيست محيطي و بهينه كردن مصرف سوخت مي‌شود.

صلواتي اظهار كرد: با انجام اصلاحات فوق دسترسي مسافران به منطقه جنوبي، مركزي و شمالي شهر از طريق تسهيل دستيابي به ايستگاه قطار شهري ميسر شده است همچنين در شرايط كنوني ضمن كوتاه شدن مسير خط 34، جهت بهبود دسترسي شهروندان ساكن اين ناحيه يك خط با ظرفيت شش دستگاه اتوبوس و سرفاصله 15 دقيقه از ميدان استقلال تا ميدان جمهوري برقرار شده است.

معاون حمل ونقل و ترافيك شهردار اصفهان ادامه داد: با انجام اصلاحات در خطوط اعلام شده تعداد تراكنش خط 34 در سال 98 (مهرماه 791 هزار و شبكه 542 تراكنش) نسبت به سال 97 (مهرماه 712 هزار و 216 تراكنش) 11 درصد افزايش داشته است همچنين در پاسخ به انتقادات شهروندان نسبت به سرويس‌دهي، خط ميدان جمهوري اسلامي تا ميدان استقلال برقرار شده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری اصفهان

    منبع خبر

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان

    شهرداری اصفهان یک شهرداری در شهر اصفهان می باشد

      نظرات