شاخص‌های اهداف عملیاتی و کمی برنامه پنج‌ساله شهرداری شیراز تصویب شد

شاخص‌های اهداف عملیاتی و کمی برنامه پنج‌ساله شهرداری شیراز تصویب شد

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، در یکصد و دهمین جلسه صحن علنی شورا، لایحه شهرداری شیراز مبنی بر نرخ خدمات فرهنگی، اجتماعی، هنری، گردشگری، مشاوره‌ای، تبلیغاتی و ورزشی شهرداری شیراز برای بررسی کارشناسی به کمیسیونهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک ارجاع شد.
با موافقت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، لایحه یک فوریتی صدور مجوز جهت خرید تجهیزات و قطعات یدکی موردنیاز سازمان حمل و نقل ریلی به نرخ ارز بازار (آزاد) به کمیسیونهای برنامه، بودجه و عمران شورا ارجاع شد.
در این جلسه همچنین طرح ساماندهی متکدیان با موافقت اعضا همراه شد و مقرر شد شهرداری بر اساس صلاحیت خود نسبت به تهیه آیین‌نامه مربوطه اقدام و به شورا ارائه کند.
جمع‌بندی (شاخص‌ها) اهداف عملیاتی و اهداف کمی برنامه پنجساله شهرداری شیراز در افق ۱۳۹۸-۱۴۰۲ در حوزه‌های ماموریتی حمل‌ونقل و ترافیک، سلامت، محیط‌زیست و ایمنی، فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، اقتصاد و مالی، خدمات مدیریت، معماری و شهرسازی در این جلسه تصویب شد.
با تصویب این طرح، شهرداری شیراز مکلف است در مدت ۶ ماه پس از تصویب اهداف عملیاتی و اهداف کمی نسبت به انجام مطالعات امکان‌سنجی و تعیین ضرایب وزنی تاثیرات اهداف کمی اثربخشی و اهداف کمی کارایی اقدام و نتیجه را به همراه شناسنامه تمامی شاخص‌ها به شورا ارائه کند.
در این جلسه همچنین لایحه شهرداری شیراز مبنی بر پرداخت پانصد میلیون ریال از بودجه مصوب سال ۹۸ به انجمن علمی حقوق اساسی ایران- نمایندگان فارس به منظور برگزاری همایش ملی «مصوبات شورای شهر و روستا در آراءدیوان عدالت اداری» تصویب شد.
لایحه کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی مبنی بر بررسی مصوبات کمیسیون نامگذاری معابر و اماکن عمومی شورا در دستور کار صحن علنی شورا قرار گرفت و اعضای شورا با نامگذاری کوچه مجاور ارامگاه حافظ به نام گوته، بوستان مجاور بوستان نماز واقع در بلوار رسول اعظم به نام بوستان سایه، منطقه تازه تاسیس به ادرس بلوار رحمت حدفاصل بلوار احمد بن موسی تا خیابان شهید زارعی به نام شهرک کوثر، اراضی ارتش واقع در محدوده‌ی شهرداری منطقه ۱۰ به نام شهرک دانش، منطقه جدیدالاحداث بعد از پل فرزانگان واقع در مجاورت درختان زیتون به نام شهرک زیتون موافقت کردند.
همچنین بر اساس این لایحه ایستگاه‌های سیزده‌گانه خط دو قطار شهری مانند میدان شکوفه در شهرک میانرود به نام میانرود، بلوار گل‌بهار در شهرک میانرود به نام قهرمانان، عادل اباد به نام عادل اباد، تقاطع‌ بلوارهای پاسارگاد/ دولت/ عدالت به نام دولت، تقاطع‌ بلوار‌های رحمت/ عدالت (چهارراه زندان) به نام عدالت، بلوار امیر کبیر به نام امیر کبیر، باسکول نادر به نام باسکول نادر، چهارراه پانزده خرداد(پارامونت) به نام لطفعلی‌خان، میدان امام حسین(ع) به نام امام حسین(ع)، پارک ازادی به نام ازادی، میدان اطلسی به نام اطلسی، چهارراه ادبیات به نام حافظ و حدفاصل میدان گلستان و بوستان به نام کلبه سعدی نامگذاری شد.

انتهای خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات