طرح جامع آبشار یاسوج اجرا می شود/ پیگیری شهردار یاسوج تبدیل وضعیت کارکنان

طرح جامع آبشار یاسوج اجرا می شود/ پیگیری شهردار یاسوج تبدیل وضعیت کارکنان

شهردار یاسوج گفت: آبشار یاسوج بعنوان نگین این شهر رها شده است که دنبال هستیم با احداث یک جاده، آبشار را به پارک جنگلی یاسوج متصل کنیم و هر چه سریعتر طرح جامع آبشار تکمیل شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری، «نستهن مقدم» در گفت و گو با ایسنا، افزود: شهرداری یاسوج طی یکی دو سالی که گذشت تلاش‌های همه جانبه ای در عرصه های فرهنگی، خدماتی، زیربنایی، شهرسازی و ورزشی داشت که این تلاش ها را بیشتر خواهد کرد.

وی اظهارکرد: عقب ماندگی ما می طلبد که در همه حوزه‌ها تحت عنوان اقدام جهادی و بسیجی پیش برویم و از حواشی پیش برویم، حتی اگر حواشی عامدانه و سهوا باشد.

شهردار یاسوج خاطرنشان کرد: در جاهایی که کار شد شهرداری زیر سوال می برند، همه جای این شهر باید درست شود البته نیاز به قانونمندی و برنامه دارد. آنجایی که نیاز بوده، با انجام فرآیند قانونی سعی کردیم، انجام دهیم و خیلی هم سفارش پذیر نیستیم. با کسانی که بر مدار قانون پیش می روند، تعامل داریم و به سهم خواهی خیلی بهاء نداده ام و نمی دهم.

مقدم تصریح کرد: ۴۰۲ پست سازمانی در شهرداری یاسوج داریم که ۲۴۹ پست توسط نیروهایی که شرایط قانونی را طی کرده اند و استخدام شده اند پر شده است، حدود ۴۰ درصد پست های سازمانی شهرداری یاسوج خالی است و هم اکنون ۲۴۹ نفر نیروی رسمی، پیمانی و کارگر رسمی داریم، ۶۰ نفر استخدام موقت داریم که قراردادی هستند و باید تبدیل وضعیت شوند و بیش از ۶۰۰ نفر نیروی خدماتی داریم که جمعا نیروهای شرکتی، کارگری، پیمانی و رسمی حوزه خدمات شهری، سیما و منظر شهری، فضای سبز، حمل و نقل عمومی، سازمان عمران، آرامستان و سایر حوزه‌های شهرداری ۸۹۸نفر است و می طلبد مسئولان برای تبدیل وضعیت این نیروها همکاری کنند.

وی ادامه داد: شهر یاسوج یک عقب ماندگی جدی دارد، اگر چه این شهر نو است و باید براساس برنامه مدون شهری و طرح تفضیلی پیش می رفت اما متاسفانه از این مساله در سال‌ها و دهه‌های گذشته غفلت شده است. عملا شهر رشد کرده براساس اینکه مردم خواستند اما بر مبنای توسعه و رعایت همه الزامات نبوده است.

شهردار یاسوج عنوان کرد: سازه‌های موقت در شهر یاسوج از گذشته بودند و حدود دو سه درصد در این دوره شهرداری افزایش داشته که بعلت روحیه از قبل بوده است اما برخی سازه ها را قلع و قم کرده ایم و رای ماده ۱۰۰ برای جمع‌آوری داریم و شهر را از این سازه‌های موقت پاک خواهیم کرد.

مقدم بیان کرد: در خصوص مبلمان شهری یاسوج از گذشته آنچنان که باید و شاید کار نشده است که برای بهتر شدن مبلمان شهری کار را به اهلش واگذار می کنیم.

وی در خصوص وضعیت ناوگان عمومی حمل و نقل(اتوبوس) شهر یاسوج تاکید کرد: سال گذشته ۱۴ دستگاه اتوبوس به ناوگان عمومی این شهر اضافه کردیم، در سطح شهر خطوطی را راه اندازی کردیم اما چون دانشگاه‌ها در آن زمان نتوانسته اند کار ایاب و ذهاب خود را فراهم کنند کمیته دانشجویی از شهرداری خواستند که به دانشگاه‌ها خدمات ارائه دهد. امسال کارجابجایی و ایاب و ذهاب دانشگاه علوم پزشکی، آزاد و دولتی یاسوج را انجام می دهیم و دانشگاه‌ها باید به اندازه ای که دانشجو جذب می کنند فراهم کنند.

شهردار یاسوج در رابطه با پارک جنگلی یاسوج اظهارکرد: این پارک یکی از ثروت ها و تفرجگاه‌های شهر یاسوج است، در گذشته این پارک به شهرداری واگذار شده و پارسال روشنایی ۴۵ هکتار از این پارک را انجام داده ایم، منبع آب گذاشته ایم، سرویس و خدماتی ارائه دادیم. امسال برای تکمیل زیرساخت‌های پارک جنگلی یاسوج برنامه اجرایی داریم و در آینده در این زمینه مناقصه برگزار خواهیم کرد و خدمات شهرداری در این پارک توسعه می یابد که امیدواریم استانداری، منابع طبیعی و شورای شهر نیز با شهرداری همکاری بیشتری د اشته باشند.

مقدم عنوان کرد: آبشار یاسوج بعنوان نگین این شهر رها شده است که دنبال هستیم با احداث یک جاده، آبشار را به پارک جنگلی یاسوج متصل کنیم و هر چه سریعتر طرح جامع آبشار تکمیل شود تا از این سرمایه ارزشمند شهر بهره برداری لازم صورت گیرد تا در کنار درآمد برای شهرداری، آرامش و رفاه حال مسافران و گردشگران را نیز فراهم کنیم.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یاسوج

    منبع خبر

    شهرداری یاسوج

    شهرداری یاسوج یک شهرداری در شهر یاسوج می باشد

      نظرات