رونمایی از کتاب شهریار حرم در رشت/ ایجاد تونل نور در رشت

رونمایی از کتاب شهریار حرم در رشت/ ایجاد تونل نور در رشت

در نود و پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت مطرح شد:
رونمایی از کتاب شهریار حرم در رشت/ ایجاد تونل نور در رشت
رونمایی از کتاب شهریار حرم در رشت/ ایجاد تونل نور در رشت
در نود و پنجمین جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت از رونمایی کتابی با عنوان شهریار حرم با موضوع زندگینامه شهید مدافع حرم بابک نوری هریس خبر داده شد.
به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر رشت رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت در نود و پنجمین جلسه این کمیسیون با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب گیلان در رشت اظهار کرد: انتظار می رفت با توجه به تالیفاتی که شهرداری رشت پیرامون حوزه ایثار و شهادت و مباحث مدیریت شهراری دارد غرفه ای در این نمایشگاه به شهرداری رشت اختصاص پیدا می کرد.
فاطمه شیرزاد به افزایش نرخ بنزین توسط دولت تدبیر و امید افزود: به واسطه بی تدبیری دولت با گرانی بنزین در شب میلاد پیامبر (ص) و سلاله پاکشان امام جعفر صادق(ع) کام مردم تلخ شد و امیدواریم نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مدافع حقوق مردم باشند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال جنگ تحمیلی و مدافع حرم بیان کرد: سومین سالروز شهادت شهید بابک نوری هریس از شهدای گرانقدر مدافع حرم را پیش رو داریم و در این راستا با همکاری ستاد کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت کتابی با عنوان شهریار حرم با محوریت زندگینامه و خاطرات این شهید گرانقدر در دست تالیف است که امیدواریم همزمان با روز رشت از آن رونمایی شود.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با اشاره به ایجاد تونل نور با بهره مندی در رشت افزود: تونل نور در برخی از شهرهای کشور ایجاد و این موضوع با استقبال فراوانی از سوی مردمان آن شهر و گردشگران مواجه شده است و به طور یقین ایجاد تونل نور در رشت نیز با استقبال خوبی مواجه می شود.
شیرزاد با تاکید به علاقه نوجوانان و جوانان رشت به علم نجوم بیان کرد: انتظار می رود برخی از دیوارنگاری ها در رشت با محوریت علم نجوم انجام شود .
شیرزاد با اشاره به انجام 72 دیوارنگاری در گلزار شهدای رشت گفت: این اقدام با توجه به پیش رو بودن هفته بسیج سرعت بگیرد .
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با بیان اینکه در روز رشت رو نمایی از دو جلد کتاب انجام می شود تصریح کرد: این کتاب ها با محوریت ایثار و شهادت تالیف شده و در هفته رشت از آن رونمایی می شود.
شیرزاد به فعالیت انجمن نجوم در رشت اشاره کرد و گفت: رصد خانه کوشیار گیلانی در کنار تالاب عینک رشت با هزینه های هنگفت احداث شد و در حال حاضر بدون استفاده به حال خود رها شده است.
وی از حضور و فعالیت انجمن نجوم ثاقب در رصد خانه کوشیار گیلانی خبر داد و افزود: با توجه به اینکه سالیان طولانی است که از مجموعه رصد خانه کوشیار گیلانی به درستی استفاده نشده است یقینا با حضور انجمن نجوم ثاقب در این مجموعه می توانیم شاهد استفاده بهینه از آن باشیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت با تاکید به اینکه انجمن نجوم ثاقب اثبات شده است بیان کرد: خانواده ها با اطمینان خاطر فرزندان خود را برای آموزش به این انجمن می فرستند و یقینا با حضور و فعالیت این انجمن در رصد خانه کوشیار گیلانی می توانیم این مرکز را بهتر به علاقمندان معرفی و فعالیت های خوبی در آن انجام دهیم.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر رشت نیز در این جلسه با تبریک پیشاپیش هفته بسیج اظهار کرد : با توجه به تنگناهایی که در جامعه وجود دارد بسیج در مباحث فراوانی با قدرت ورود کرده است و در هفته بسیج امسال نیز شاهد افتتاح خانه محرومان که به همت نیروهای بسیجی احداث شده اند هستیم.
محمد حسن عاقل منش به فعالیت انجمن نجوم ثاقب اشاره کرد و گفت: انجمن نجوم رشت در بحث استهلال ماه نیز فعالیت دارد و نام رشت در بولتن های علمی نجوم ثبت شده است و تمامی این مباحث یک ظرفیت و پشتوانه خوب برای رشت محسوب می شود.
نماینده ستاد کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به تالیف کتاب هایی با موضوعیت زندگینامه شهدای والامقام با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اظهار کرد: تالیف کتاب شهریار حرم با محوریت زندگینامه شهید مدافع حرم بابک نوری نیز در دست انجام است و همچنین چندین کتاب با موضوع خاطرات مادران گرانقدر شهدا نیز به چاپ رسیده است.
رضا صالح فخاری به انعقاد تفاهم نامه های متعدد ما بین شهرداری رشت با ستاد کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان اشاره کرد و گفت: در این راستا تا کنون 14 جلد کتاب پیرامون زندگینامه شهدای گرانقدر گیلان به چاپ رسیده است.
نماینده معاونت فرهنگی سپاه قدس گیلان نیز در این جلسه با اشاره به برنامه های هفته بسیج اظهار کرد: در آستانه چهلمین سالروز تشکیل بسیج قرار داریم و از سی ام آبان تا 6 آذر به نام هفته بسیج نامگذاری شده است.
علیرضا بختیاری با بیان اینکه در چهل سال از فعالیت پربرکت بسیج اقدامات خوبی توسط این نیروی مخلص انقلابی انجام شده است افزود: شعار هفته بسیج امسال بسیج، چهل سال خدمت، جهاد، شهادت است و در این هفته برنامه های متنوعی به منظور اجرا برنامه ریزی شده است.
وی به برگزاری نمایشگاه تجسمی همزمان با آغاز هفته بسیج در پیاده راه فرهنگی و با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت:
برگزاری یادواره های مختلف از جمله یادواره یک هزار و 900 شهید بسیجی شهرستان رشت، برگزاری همایش بزرگ ده هزار نفری بسیج در پنجم آذر در پیاده راه فرهنگی رشت از دیگر برنامه های بزرگداشت این هفته است.
معاون بازآفرینی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به بررسی های انجام شده پیرامون وضعیت ساختمان میرزا خلیل رفیع اظهار کرد : از سال گذشته تا کنون چندین مرحله با شهرداری پیرامون تامین منابع مالی به منظور رفع خطر آنی از ساختمان میرزا خلیل رفیع مکاتبه شد .
نرجس محمودی با بیان اینکه برآورد تقریبی رفع خطر از ساختمان میرزا خلیل رفیع در مجموع یک صد و پنجاه میلیون تومان برآورد شده است افزود: چنانچه این بودجه تزریق شود رفع خطر آنی را از ساختمان میرزا خلیل رفیع را آغاز می کنیم.
وی به وضعیت ساختمان های ساعت و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت اشاره کرد و گفت : هزینه رفع خطر آنی از ساختمان های ساعت و فرهنگی ورزشی شهرداری رشت سی میلیون تومان برآورد شده است و تا زمانی که این مبالغ در اختیار ما قرار نگیرد عملا هیچ اقدامی نمی توانیم انجام دهیم .
محمودی با اشاره به اینکه به صورت کتبی و شفاهی به مشاوران دو ساختمان فرهنگی و ساعت شهرداری رشت بابت معرفی مدل های اقتصادی برای این دو ساختمان مذاکره شده است بیان کرد: به زودی مدل های اقتصادی توسط مشاورین به شهرداری اعلام می شود.
کارشناس معاونت عمرانی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به وضعیت پروژه درمانگاه هموفیلی رشت اظهار کرد: بخش هایی از این پروژه از جمله آسانسور و ... باقی مانده بود که اخیرا کارپردازی شهرداری در حال استعلام مربوط به هزینه خرید این تجهیزات است.
سروش رساطلب با بیان اینکه کار اندکی تا زمان بهره برداری از این درمانگاه پیش رو است افزود: در صورت خرید تجهیزات مورد نیاز درمانگاه هموفیلی رشت طی یک ماه آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
نماینده سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به بهره برداری از پروژه آرامگاه دکتر حشمت رشت اظهار کرد: آرامگاه دکتر حشمت رشت همزمان با روز رشت به بهره برداری می رسد.
موسس انجمن نجوم ثاقب گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مباحث مطرح شده درباره راه اندازی رصد خانه کوشیار گیلانی و توسعه علم نجوم موجب مسرت است اظهار کرد: نزدیک به دو دهه است که انجمن ثاقب با رسالت آموزش علم نجوم مشغول به فعالیت است.
آمنه جاوید با بیان اینکه برنامه ریزی های بلند مدت از دلایل موفقیت این انجمن است افزود: با توجه به تغییر و تحولاتی که در شهرداری رشت رخ می دهد معمولا تصمیم گیری ها معلق است و یکی از دلایلی که رصد خانه کوشیار گیلانی به حال خود رها شده است همین موضوع است.
وی به استقبال شهروندان از فعالیت های انجمن نجوم اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می کنیم در هفته رشت آسمان نمای سیار را در در مکانی مشخص مستقر کنیم تا در صورت مساعد بودن آب و هوا مردم بتوانند از این طریق به تماشای آسمان بپردازند و خوراک علمی در این زمینه برایشان فراهم شود.
فاطمه جهاندار یکی دیگر از موسسین انجمن نجوم ثاقب گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه تصاویری مرتبط با علم نجوم در دیوار نگاری های سطح رشت ایجاد شود اظهار کرد: بخشی از تصاویری که در حین دیوارنگاری بر روی دیوار های فرسوده شهر انجام می شود مربوط به علم نجوم باشد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر رشت

    منبع خبر

    شورای شهر رشت

    شورای شهر رشت یک شورای شهر در شهر رشت می باشد

      نظرات