شهردار یزد بر لزوم تبدیل شدن...

شهردار شهر جهانی یزد در نشست هم اندیشی اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین که با حضور مدیرکل بهزیستی استان برگزار شد، بر لزوم تبدیل شدن شهر یزد به هدف گردشگری خاص برای معلولان کشور تاکید کرد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - جمال الدین عزیزی در نشست هم اندیشی اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین که با حضور محمد علی عطابخش مدیر کل بهزیستی استان و سپنتا نیکنام رئیس کمیسیون خدمات شهری شورا برگزار شد، بر لزوم تبدیل شدن شهر یزد به هدف گردشگری خاص برای معلولان کشور تاکید کرد.

شهردار یزد مناسب سازی ابنیه تاریخی و معابر گردشگری بافت تاریخی را از دستاوردهای این رویداد ملی در یزد عنوان و تصریح کرد: میزبانی هرچه بهتر این جشنواره به مشارکت تمام دستگاه های اجرایی و نظارتی نیاز دارد.

وی همچنین مناسب سازی ۱۶ دستگاه اتوبوس برای حمل و نقل معلولین در یزد را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای مناسب سازی شهر میراث جهانی برای جامعه هدف دانست و بیان کرد: پس از اتمام جشنواره، اتوبوس‌های مناسب سازی شده به عنوان اتوبوس‌های معلولان در یزد مورد استفاده قرار می‌گیرند.

عزیزی با اشاره به حضور رؤسای انجمن‌های ضایع نخاعی سراسر کشور به عنوان سفیران و مبلغین فرهنگ و ظرفیت‌های مختلف شهر جهانی یزد در سطح ملی، خاطر نشان کرد: رصد شهر و بازدید از بافت تاریخی می‌تواند نویدبخش خبرهای خوشی برای سایر معلولان جهان باشد که یک معلول می‌تواند به راحتی به این شهر سفر کند و از بناهای تاریخی آن بازدید و از خدمات گردشگری آن بهره مند شود.

شهردار یزد مناسب سازی و آماده‌سازی بافت تاریخی و هتل‌های یزد برای رفت و آمد معلولین را از اقدامات اساسی میزبانی این رویداد ملی عنون کرد و با اشاره به ضرورت برگزاری جشنواره ملی گردشگری معلولین در یزد، تصریح کرد: رفع نیاز معلولان برای حضور پرشور در سطح شهر همان رعایت حقوق شهروندی است.

در این نشست اعضاء در خصوص برگزاری هرچه بهتر اولین جشنواره ملی گردشگری معلولین که در روزهای دهم تا بیستم آذرماه در شهر میراث جهانی یزد برگزار می‌شود، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات