آبگیری 80 درصد مخزن سد آیت الله بهجت شهر بیجار/سد های گیلان آماده...

مهندس وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان ضمن اعلام خبر آبگیری 80 درصد مخزن سد آیت الله بهجت شهر بیجار گفت: سدهای گیلان آماده مهار سیلاب های احتمالی هستند .

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای گیلان، مهندس خرمّی اظهار داشت : در حال حاضر حجم مخزن سد سفید رود 479 میلیون متر مکعب است که نسبت به عدد 270 میلیون متر مکعبی ذخیره سد در سال گذشته در این بازه زمانی افزایش 77 درصدی حجم آب ذخیره شده را نشان می دهد .

مدیر عامل آب گیلان با اشاره اینکه در حال حاضر ورودی سد سفید رود 41 متر مکعب بر ثانیه و خروجی آن نیر 6 متر مکعب بر ثانیه است گفت : در حال حاضر به منظور پیشگیری از سیلاب احتمالی 54 درصد ظرفیت سد سفیدرود خالی است .

مهندس وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در خصوص دیگر سد مهم استان یعنی سد آیت الله بهجت شهربیجار نیز گفت : حجم آب ذخیره شده آب پشت مخزن سد آیت الله بهجت امروز 82 میلیون متر مکعب است که دبی ورودی 18 متر مکعب بر ثانیه و خروجی آب 6/6 متر مکعب بر ثانیه است که پیش از سیلاب های اخیر خروجی آب 6/4 متر مکعب بر ثانیه بوده که به جهت کنترل سیلاب 2 متر مکعب بر ثانیه به عدد خروجی افزوده شده است.

مهندس خرّمی افزود : گنجایش سد آیت الله بهجت شهربیجار 105 میلیون متر مکعب است که تا آلان 80 درصد ظرفیت سد پر شده است و 20 در صد ظرفیت آن نیز برای کنترل سیلاب های احتمالی خالی است.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه از شروع بارش ها در 23 آبانماه تا صبح 27 ماه جاری شاهد بارش متوسط 6/81 میلی متری در سطح گیلان بوده ایم ، گفت : بیشترین این بارش ها به ترتیب در قلعه رودخان ، رضوانشهر و ماسال با میزان: 194 ، 176 و 160 میلی متر گزارش شده است که در ارتفاعات اسپیلی دیلمان  در منطقه شرق گیلان نیز 50 سانتی متر برف باریده است.

در پایان مهندس وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت : به برکت بارش های اخیر در حال حاضر 80 درصد ظرفیت مخزن سد پر آب شده اشت و بر اساس الگوهای بارش پیش بینی می شود برای اولین بار از زمان احداث سد آیت الله بهجت  تاکنون ، در ماه های آتی شاهد سرریز سد آیت الله بهجت شهربیجار باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات