توان‌افزایی مدیران جوان در دستور کار وزارت نیرو است/ تلاش برای ایجاد بدنه‌ای توانمند از مدیران زن در صنعت آب و برق

توان‌افزایی مدیران جوان در دستور کار وزارت نیرو است/ تلاش برای ایجاد بدنه‌ای توانمند از مدیران زن در صنعت آب و برق

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدصالح اولیا" در مراسم رونمایی از طرح توان‌افزایی و ارتقای توان مدیریتی بانوان در صنعت آب و برق با تاکید بر اینکه در کشور ما همچنان به موضوع اهمیت نقش مدیریت در سازمان‌ها کمتر توجه می‌شود، گفت: یکی از صاحب‌نظران عرصه مدیریت معتقد است تنها 15 درصد مسائل و مشکلات سازمان‌ها ناشی از نقش تک‌تک افراد است و بخش عمده‌ای از مسائل به نحوه عملکرد سیستم و مدیریت مجموعه بازمی‌گردد.
وی بر لزوم افزایش توجه به نقش و اهمیت مدیران در سازمان‌ها تاکید کرد و گفت: اگر مشکلی در زمینه نیروی انسانی، برنامه‌ریزی و سازمان‌دهی وجود دارد باید ابتدا به نحوه عملکرد و نقش خود در بهبود امور مجموعه بنگریم.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو ادامه داد: در همین راستا برنامه‌های متفاوتی برای اجرایی کردن این موضوع در دستور کار قرار گرفته که یکی از مباحث برنامه توان‌افزایی و ارتقای توان مدیریتی است.
اولیا با تاکید بر اینکه توان‌افزایی مدیران جوان و آینده در دستور کار وزارت نیرو است، گفت: طبیعتا طرح توان‌افزایی و ارتقای توان مدیریتی بانوان در صنعت آب و برق نیز شروع خوبی برای این حرکت خواهد بود.
معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در ادامه سخنان خود شایسته‌گزینی را از رویکردهای این وزارتخانه دانست و افزود: این مسئله از برنامه‌های جدی وزارت نیرو است و شیوه‌نامه آن نیز به زودی ابلاغ خواهد شد.
وی چرخش مدیران را برنامه دیگر وزارت نیرو برشمرد و گفت: لازم است پس از دوره‌ای اجازه داده شود افراد جوان‌تر و با انگیزه بیشتر بتوانند با حضور در صنعت آب و برق ایده‌های خود را ارائه و پیاده‌سازی کنند.
اولیا تاکید کرد: امیدواریم با اجرای برنامه‌های متعددی که در مجموعه صنعت آب و برق در حال اجراست و با به رسمیت شناختن نقش مدیران در بهبود علمکرد سازمان‌ها بتوانیم شاهد آن باشیم که در چند سال آینده یک بدنه بسیار آماده و توانمند از مدیران زن در مجموعه وزارت نیرو داشته باشیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات