سامانه حمایت حقوقی-قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع

سامانه حمایت حقوقی-قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع


قوه قضاییه که در چند ماه گذشته اقداماتی در خصوص تسهیل فضای کسب و کار و جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های اقتصادی انجام داده است، تلاش دارد با سامانه حمایت حقوقی-قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع، به مشکلات فعالان اقتصادی رسیدگی کند.
ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه، سامانه‌ای را تحت عنوان «حامی» برای اطلاع از مسایل و مشکلات حقوقی و قضایی تولید، سرمایه‌گذاری، اشتغال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی راه‌اندازی کرده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت از راه‌اندازی این سامانه حمایت حقوقی-قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع و شروع به کار آن به طور رسمی خبر داده و خواهان معرفی این سامانه به فعالان اقتصادی شده است.
بر اساس آنچه در این نامه مورد اشاره قرار گرفته است، سامانه حامی، چند ماه قبل با رویکرد تعامل نظام‌مند و مستمر با فعالان بخش خصوصی جهت اطلاع از مسایل و مشکلات حقوقی و قضایی تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال به آدرس اینترنتی www.hami.adliran.ir ایجاد شده است و فعالان اقتصادی می‌توانند برای طرح مشکلات حقوقی و قضایی خود در این سامانه ثبت نام کنند.
در نامه معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه به وزیر صنعت، معدن و تجارت آمده است که دبیرخانه ستاد مرکزی پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه با عنایت به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر «وظیفه دولت و مسئولان در برطرف کردن مشکلات و موانع کارآفرینان و کارگران و حمایت از واحدهای تولیدی» و تاکید رییس قوه قضاییه درخصوص «جلوگیری از تعطیلی واحدهای صنعتی» سامانه حامی را راه‌اندازی کرده و درخواست کرده که فعالان اقتصادی برای طرح مشکلات قضایی خود در حوزه تولید در این سامانه ثبت‌نام کنند.
لینک اصل خبر در سایت انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)

    منبع خبر

    انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا)

    انجمن سازندگان تجهیزات صنعتی ایران (ستصا) یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات