با حضور وزیرنیرو انجام شد؛ افتتاح و آغازعملیات پروژه مجتمع آبرسانی  روستایی شهرستان‌های آرادان و گرمسار

با حضور وزیرنیرو انجام شد؛ افتتاح و آغازعملیات پروژه مجتمع آبرسانی روستایی شهرستان‌های آرادان و گرمسار

وزیرنیرو در سفر یک روزه به استان سمنان، در آیینی همزمان با پویش « هر هفته الف - ب - ایران» ، مجتمع آبرسانی به ۳۱ روستای شهرستان‌های آرادان و گرمسار از توابع این استان را در مدرسه شهید مصطفی خمینی روستای داورآباد شهرستان آرادان را با حضور مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، استاندار سمنان،نماینده مردم شهرستان های گرمسار و آرادان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح و کلنگ‌زنی کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت با اشاره به اهداف سفر وزیر اظهار داشت: پروژه آبرسانی به ۲۰ روستای شهرستان گرمسار و آرادان با اعتبار بیش از ۳۲ میلیارد ریال افتتاح شد و با تکمیل آن بیش از چهار هزار و ۱۲۰ نفر از جمعیت روستایی استان سمنان از شبکه آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره‌مند شدند.

مهندس کشاورزیان افزود: عملیات اجرایی فاز نهایی پروژه مجتمع آبرسانی به ۱۱ روستای شهرستان های گرمسار و آرادان با اعتبار ۹2 میلیارد و ۲۲۳ میلیون ریال نیز آغاز شد.

وی افزود: پس از تکمیل این طرح سه هزار و ۶۰۵ نفر از جمعیت روستایی منطقه از شبکه آب آشامیدنی پایدار برخوردار می‌شوند.

کشاورزیان گفت: حفر و بهسازی 3 حلقه چاه، اصلاح شبکه توزیع آب آشامیدنی به طول 8000 متر و احداث و بازسازی 4 باب مخزن هوایی حجم عملیات در فاز دوم افتتاح شد.

کشاورزیان بیان داشت: آغاز عملیات اجرایی در فاز نهایی شامل حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، احداث ۶ باب مخزن زمینی به حجم 3000 مترمکعب برای کل مجتمع، احداث 3باب مخزن هوایی به حجم ۲۰۰ مترمکعب، اصلاح شبکه توزیع آب شرب به طول ۶ هزار و ۵۰۰ متر و احداث خط انتقال آب به طول 5000 متر می‌شود.

مدیرعامل شرکت تصریح کرد: مجتمع آبرسانی به روستاهای غرب استان سمنان در فاز اول با اعتبار ۶۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال در سال ۹۷ اجرا شد و ۲۲ روستا با جمعیت ۹ هزار و ۹۴۹ نفر را تحت پوشش قرار داد.

یادآور می شود: افتتاح و آغاز عملیات اجرایی این پروژه ها در قالب پویش « هر هفته الف - ب - ایران» وزارت نیرو انجام شد که بر اساس آن ۲۲۷ طرح آب و برق کشور با اعتباری بالغ بر ۳۳۰ هزار میلیارد ریال در ۳۱ استان تا پایان امسال افتتاح می شود. همچنین یازدهمین جشنواره آب و مسابقه نقاشی در مدرسه مصطفی خمینی روستای داورآباد شهرستان آرادان با حضور وزیر نیرو و هیئت همراه به همراه آموزش مدیریت مصرف آب و اهدای جوایز به دانش آموزان مقطع ابتدایی برگزار شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان

    شرکت آب و فاضلاب روستایی استان سمنان یک شرکت در شهر سمنان می باشد

      نظرات