اسکان موقت در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تمام شده است

اسکان موقت در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی تمام شده است

معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: اسکان موقت در مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی، از نظر ما تمام شده است .
عزیزاله مهدیان در نشست خبری در تبریز  در تشریح این خبر اظهار کرد: حساسیتی به کلمه کانکس نداریم، اما کانکس مناسب بافت سردسیر منطقه نبوده و اتاقک‌های اسکان موقت، امن‌تر هستند .
وی در ادامه با اشاره به اینکه تمامی تسهیلات در نظر گرفته شده برای زلزله زدگان، سهل‌الوصول هستند، گفت: این تسهیلات با کارمزد چهار درصدی، دوره بازپرداخت ۱۵ ساله و ضمانت زنجیره‌ای ارائه می‌شوند .
وی یادآور شد: تسهیلات حتی با وجود اقساط قبلی و چک برگشتی نیز سهل‌الوصل بوده و فردا جلسه هماهنگی در این خصوص با بانک‌ها برگزار می‌شود .
مهدیان در خاتمه گفت: ستاد ما در منطقه دایر بوده و تا آخرین لحظه کنار مردم هستیم .
معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور یادآورشد: اتاقک‌های اسکان موقت در تمامی حوادث مانند زلزله منجیل و رودبار و بم هم استفاده شدند و چندان جدید نیستند
.
عزیز اله مهدیان تاکید کرد: استفاده از اتاق های پیش ساخته شاید مناسب‌ترین شیوه برای اسکان موقت باشد .
وی متذکر شد: به ازای هر واحد تخریب شده یک خانه می‌سازیم و وام معیشتی به کسانی که ساکن فصلی هستند، اما خانه و لوازمشان در زلزله آسیب دیده است نیز تعلق می‌گیرند .
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی نیز در پایان این نشست، از اهدای ۶۰ دستگاه کانکس به زلزله زدگان خبر داد و گفت: دو هزار واحد در روستاهای شهرستان میانه و یک هزار واحد هم در روستاهای سراب در حادثه زمین لرزه اخیر ۱۰۰ درصد آسیب دیدند .
وی با اشاره به تشکیل ستاد بنیاد مسکن استان برای کمک به زلزله زدگان در میانه و سراب بیان کرد: محل وقوع زلزله فاصله ۵۰ کیلومتری با میانه دارد، از این رو ستاد ما در روستای نزدیک به کانون زلزله تحت عنوان صومعه تشکیل شده است .
وی ادامه داد: مصالح نیز در محل ستاد دپو شده‌اند و تلاش می‌کنیم تا همکاران بانکی را هم در این هستاد جمع کنیم تا زلزله زدگان نیازی به مراجعه برای مرکز شهر نداشته باشند .
حافظ باباپور در خاتمه، گفت: استعلام از خانه بهداشت و و قبض‌های آب و فاضلاب و مهر و امضای دهیارها سبب بسته شدن راه سوء استفاده توسط برخی افرادی که زلزله زده نبودند، شد .

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان آذربایجان شرقی یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات