راه سخت سازمان محيط زيست براي افزايش مناطق چهارگانه محيط زيستي

راه سخت سازمان محيط زيست براي افزايش مناطق چهارگانه محيط زيستي


معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست با اشاره به اينكه اين سازمان موظف است مناطق چهارگانه محيط زيستي را در كشور افزايش دهد، گفت: سازمان محيط زيست راه سختي براي اين كار دارد و بايد مجوز سه دستگاه را دريافت كند.

به گزارش «پارما» از سايت سازمان حفاظت محيط زيست، احمد لاهيجان‌زاده در نشست هم‌انديشي مفهوم كربن آبي و نقش آن در كاهش اثرات تغيير اقليم و حفظ تنوع زيستي در مناطق ساحلي و دريايي، با اشاره به اينكه در سال 1375 كنوانسيون تنوع زيستي به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيد، اظهار كرد: ما براي حفظ تنوع زيستي بايد در مرحله اول اكوسيستم را حفظ كنيم.


معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: طي سال‌هاي گذشته بر اساس قوانين بالادستي سازمان محيط زيست موظف شده بود مناطق چهارگانه تحت مديريت خود را به ميزان 10 درصد از كل مساحت كشور ارتقا دهد. طي سال‌هاي بعد اين رقم به 17 درصد افزايش پيدا كرد.


به گفته لاهيجان‌زاده، هرچه منطقه طبيعي كه پيش و پس از انقلاب اسلامي به عنوان منطقه حفاظت شده اعلام شده جزو معدود مناطق بكر و دست‌نخورده در كشور است و متاسفانه به اكثر مناطق كشور دست‌درازي شده است.


وي با اشاره به راه سختي كه سازمان حفاظت محيط زيست براي ارتقاي مناطق طبيعي به مناطق حفاظت شده چهارگانه بايد طي كند، تصريح كرد: سازمان حفاظت محيط زيست براي اين كار بايد مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت، استاندار استان و سازمان جنگل‌ها را بگيرد.


معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: متاسفانه با موانع پيش‌رو از سازمان حفاظت محيط زيست توقع دارند كه مناطق حفاظت شده چهارگانه را افزايش دهد. در ساير كشورها مجموعه محيط زيست آنقدر اختيار دارد كه خودش بتواند مناطق طبيعي را به مناطق چهارگانه ارتقا دهد.منبع: ايسنا/
لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات