دشت مغان پناهگاه هزاران پرنده کمیاب زنگوله بال

دشت مغان پناهگاه هزاران پرنده کمیاب زنگوله بال


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست اردبیل؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در بازدید از زیستگاههای حیات وحش منطقه مغان با اشاره به اینکه گونه حمایت شده زنگوله بال با نام محلی "مزمک" همه ساله از آذرماه جهت زمستان گذرانی بصورت مهاجر به زیستگاه های منطقه مغان و بویژه شهرستان بیله سوار مهاجرت می کنند، بر ضرورت حفاظت از این گونه تاکید کرد.

سعید شهند خاطر نشان کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بیله سوار در جریان گشت وکنترل و جلوگیری از شکار و صید غیرمجاز حدود سه هزار قطعه پرنده مهاجر و حمایت شده زنگوله بال را در زیستگاههای مرزی شهرستان بیله سوار  مشاهده و تصویربرداری کردند.

وی با بیان اینکه سالانه سرشماری از پرندگان مهاجر انجام می‌شود، افزود: پرنده زنگوله بال از گونه‌های در معرض خطر است و با مهاجرت این پرنده گشت‌های کنترلی افزایش پیدا کرده و به صورت مداوم مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست، زیستگاههای منطقه را کنترل و پایش می کنند.

وی با اشاره به اینکه زنگوله بال و سایر پرندگان مهاجر می‌توانند به عنوان ظرفیت گردشگری طبیعی استان مورد توجه قرار گیرند گفت: در سالهای اخیر بدلیل افزایش تدابیر حفاظتی و تامین امنیت این پرندگان، خوشبختانه تعدادشان رو به افزایش است.

شمال استان اردبیل، دارای منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود بوده و با توجه به وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی در این منطقه، زیستگاه انواع پرندگان وحشی عادی و حمایت شده بوده و هرسال با فرارسیدن فصل سرما، پذیرای تعداد زیادی از پرندگان مهاجر از کشورهای همجوار است.
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات