جلسه مدیریت بحران شهرستان خدابنده به ریاست فرماندار این شهرستان،...

جلسه مدیریت بحران شهرستان خدابنده،بنا به درخواست امور منابع آب شهرستان خدابنده و با حضور مهندس توحید سلیمی،مدیرکل مدیریت بحران استانداری زنجان،اعضای شورای اداری این شهرستان و به ریاست دکتر ایوب بیگدلی فرماندار شهرستان خدابنده در سالن جلسات فرمانداری برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،در این جلسه که بنا به درخواست امورمنابع آب شهرستان خدابنده در راستای تشریح وظایف محوله از سوی وزارت نیرو در قالب قانون جدید مدیریت بحران کشور و اقدامات انجام شده جهت لایروبی و آزاد سازی مسیل های مراکز جمعیتی برگزارشد، دکتر بیگدلی ضمن مهم خواندن وظایف مسئولین مدیریت بحران کشور ، استان زنجان و علی الخصوص شهرستان خدابنده،اظهارکرد:باتوجه به هشدارهای مسئولین ذیربط در خصوص بارشهای سالجاری،بایستی از تمام توان شهرستان برای حفاظت و صیانت از جان و مال مردم در مواقع بحرانی بخصوص هنگام طغیان رودخانه ها و  بروز سیل استفاده کنیم.

توحید سلیمی نیز در این جلسه با تقدیر از عوامل برگزاری جلسه مدیریت بحران شهرستان خدابنده،اظهارداشت: قانون جدید مدیریت بحران در مجلس شورای اسلامی تصویب شده و ازسوی ریاست جمهوری ابلاغ شده و از چهارم شهریور ماه سال جاری این قانون به مورد اجراء گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه با اجرای قانون قبلی مدیریت بحران اقدامات بسیار خوبی از قبیل ایجاد زیرساخت های مقابله با بحران، مقاوم سازی مسکونی، تامین تجهیزات و .... در استان و شهرستان های تابعه انجام شده است افزود: در قانون جدید بسیاری از مشکلات قانون قبلی مرتفع شده است.

سلیمی تصریح کرد: در قانون گذشته همه وظایف برعهده مدیریت بحران بود، اما در قانون جدید همه بخش‌ های جامعه اعم از دستگاه‌های اجرایی دولتی، غیر دولتی و مردم در اجرای آن مسئولیت دارند و با محوریت این قانون وظایفی بر عهده همه قوای سه گانه نهاده شده است.

در ادامه،مهندس کریم خدایی مدیرامورمنابع آب شهرستان خدابنده با تشریح عملکرد این امور در اجرای وظایف محوله در راستای لایروبی و آزادسازی حریم بستر رودخانه های شهرستان خدابنده برای جلوگیری از وقوع بحران ،اظهار کرد: حدود 10 کیلومتر از مسیل رودخانه ها و حریم بستر واقع در روستاهای خنداب،اردهین،دوتپه سفلی،شهرکرسف،شهرقیدار،شهرزرین رود،شهرنوربهاروروستاهای محمدآباد،عموکندی،توزلو و قیاس کندی عملیاتی شده است.

وی، از همه دستگاههای اجرایی شهرستان خدابنده خواست در اجرای هرچه بهتر قانون جدید مدیریت بحران کشور امورمنابع آب شهرستان خدابنده را یاری نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای زنجان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای زنجان

    شركت آب منطقه‌ای زنجان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات