96 درصد خوزستانی‌ها به طرح ملی قبض سبز پیوستند

96 درصد خوزستانی‌ها به طرح ملی قبض سبز پیوستند

به‌گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی وزارت نيرو (پاون)، "علی خدری" گفت: با آغاز طرح ملی حذف قبض‌های کاغذی، برق استان خوزستان نیز در یک برنامه زمان‌بندی شده کار ثبت شماره‌های تلفن همراه مشترکان برق را آغاز کرد که این اقدام با همکاری و تعامل بسیار خوب مردم استان و 96 درصد پیشرفت به نقطه مطلوب رسیده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان افزود: چهار درصد باقی ‌مانده نیز عمدتاً مربوط به منازلی است که به‌رغم برقراری انشعاب یا خالی از سکنه بوده یا در هنگام ثبت شماره و تطبیق با آدرس اشتراک در دسترس نبوده‌اند، اما کار ثبت شماره جاماندگان این طرح نیز به‌زودی انجام خواهد شد.
خدری با اشاره به مزایای طرح ملی حذف قبوض کاغذی گفت: تا پیش از این برای هر دوره بیش از یک‌میلیون قبض کاغذی چاپ می‌شد که در واقع به‌دلیل عدم امکان مصرف مجدد هیچ استفاده دیگری از آن نمی‌شد و به این ترتیب ده‌ها میلیارد ریال از هزینه‌های بیت‌المال صرف چاپ قبض کاغذی می‌شد.
وی ادامه داد: با این روش که در راستای خدمات دولت الکترونیک انجام شده، علاوه بر روزآمدی خدمات، از ترددهای غیر ضروری مردم به بانک و ادارات برق پیشگیری می‌شود که خود این امر باعث آرامش بیشتر مردم و مشترکان شده، علاوه بر اینکه از عوارض زیست محیطی مانند آلودگی‌های ناشی از تردد نیز جلوگیری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با تاکید بر اینکه در محاسبه بهای برق مصرفی هیچ‌گونه تغییری رخ نداده و تا پایان سال نیز قیمت‌ها ثابت خواهد بود، افزود: صدور قبض سبز صرفاً به‌دلیل تسهیل امور و خدمات‌رسانی دقیق، سریع و مطمئن‌تر به مردم و مشترکان بوده و نکته حایز اهمیت در این طرح این است که ماموران توزیع قبوض برق از این پس در سایر بخش‌هایی که نیاز به نیروی انسانی دارد به‌کارگیری خواهند شد.
بر اساس این گزارش، سیاوش کریمی معاون فروش و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خوزستان نیز گفت: کارشناسان شرکت در تمامی شهرهای استان خوزستان در قالب گروه‌های آموزشی میز خدمت آماده آموزش و اطلاع‌رسانی در خصوص نحوه استفاده از خدمات دولت الکترونیک و قبض سبز هستند.
کریمی افزود: از مردم و مشترکان تقاضا داریم تا با پرداخت به موقع بهای برق مصرفی این شرکت را در ارایه خدمات یاری کرده، چرا که تنها منبع درآمد شرکت‌های توزیع، برای احداث شبکه، توسعه و برقراری روشنایی معابر همین مبالغی است که برای بهای برق مصرفی پرداخت می‌شود.
گفتنی است، خدمات شرکت توزیع نیروی برق خوزستان به بیش از یک میلیون نفر مشترک برق(به‌جز اهواز و توابع آن) در گستره‌ای به مساحت 58 هزار کیلومتر مربع ارایه می‌شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات