نصب بیش از 3000 کنتور هوشمند برق در تبریز

نصب بیش از 3000 کنتور هوشمند برق در تبریز

به‌گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی وزارت نيرو (پاون)، "عادل کاظمی" با بیان مطلب فوق افزود: این کنتورها در راستای اهداف صنعت برق ایران جهت ایجاد شبکه‌ هوشمند انرژی و طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی که به اختصار فهام نامیده می‌شود، نصب شده است.
وی میزان سهمیه تعیین شده نصب کنتورهای فهام برای شرکت توزیع نیروی برق تبریز را حدود 8400 دستگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر سه هزار و 91 دستگاه از این لوازم اندازه‌گیری در سطح شرکت نصب شده و تا پایان سال نیز 3000 دستگاه دیگر نصب خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با اشاره به اینکه در مرحله‌ نخست این طرح، کنتورهای هوشمند فهام برای انشعاب‌های دیماندی با اولویت مشترکان پرمصرفِ همکار در طرح‌های مدیریت مصرف نصب می‌شوند، تصریح کرد: هم‌اکنون تعداد 9700 مشترک دیماندی در شرکت توزیع نیروی برق تبریز وجود دارد.
کاظمی، اهداف این طرح ملی را ارتقاي بهره‌وري، كاهش تلفات انرژي و فراهم كردن بستر مناسب جهت مديريت بار و مصرف مشتركان برق عنوان کرد و افزود: طرح نصب کنتورهای فهام از سال 95 در شرکت توزیع نیروی برق تبریز آغاز شده و تا پایان سال 99 تمامی مشترکان دیماندی به این کنتورها مجهز خواهند شد.
وی كاهش تلفات غير فني در شبكه‌هاي برق، مديريت تقاضا با ارسال نرخ به مشتركان و تشويق آنها به كاهش مصرف، مديريت تقاضا از طريق كاهش ديماند، قطع برق مشتركان معين در شرايط بحراني شبكه‌هاي توزيع، قرائت خودكار كنتورها، ايجاد بستر مناسب براي راه‌اندازي بازار خرده‌فروشي برق و يكنواخت شدن كنتورها در سطح كشور را از ساير مزاياي اجراي طرح فهام دانست.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات