سد احمدآباد تکاب به بهره‌برداری میرسد

سد احمدآباد تکاب به بهره‌برداری میرسد

سد احمدآباد تکاب در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز امسال به بهره‌برداری می‌رسد.www.BanaNews.ir

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدعلی داعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: این سد یکی از طرح‌های مهم و کوتاه‌مدت در دست اجراست و در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سالجاری تکمیل می‌شود.

وی افزود: برای ساخت این سد در سال گذشته ۱۵ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن در سال‌ جاری ۲۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر مورد نیاز است.

داعی با اشاره به ویژگی‌های این سد گفت: سد مخزنی احمدآباد از نوع خاکی با هسته رسی است و با بهره‌برداری از آن امکان ذخیرسازی ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار متر مکعب آب فراهم می‌شود و یک‌ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی منطقه زیر پوشش شبکه آبیاری تحت فشار قرار گرفته و به منطقه آبی تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در ۳۰ کیلومتری این شهرستان در حال اجراست، اظهار داشت: شهرستان تکاب با ۶۳ هزار هکتار اراضی قابل کشت، بیش از ۹۰ درصد آن به صورت دیم کشت می‌شود.

این مسئول در ادامه پروژه‌های در حال اجرای طرح مسکن مهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ۶۶۰ واحد مسکن مهر در تکاب در حال ساخت است که از این تعداد ۶۸ واحد دارای ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی است و بقیه نیز در حال خاک‌برداری و آماده‌سازی زمین هستند.

داعی بیان کرد: با توجه به اینکه روند مسکن مهر به دلیل وجود معارض با کندی پیش می‌رفت ولی اکنون مسئولان با جدیت بیشتری پیگیر هستند تا روند ساخت مسکن مهر را سرعت بخشند.

فرماندار تکاب با اشاره به احداث مقاوم‌سازی مسکن روستایی گفت: تاکنون ۴۹۰ واحد مسکن مقاوم در روستاهای این شهرستان احداث شده است و ۷۱۲ واحد دیگر نیز امسال در دست اقدام است که روستاییان با دریافت تسهیلات بانکی اقدام به مقاوم‌سازی خانه‌های خود می‌کنند.

 

 

    نظرات