نشست مستندسازی مصارف آب در بخش كشاورزی با استفاده از تكنیك‌های سنجش از دور

نشست مستندسازی مصارف آب در بخش کشاورزی با استفاده از تکنیک‌های سنجش از دور

"نشست تخصصی مستندسازی مصارف آب در بخش کشاورزی با استفاده از تکنیک‌های سنجش از دور" در موسسه تحقیقات آب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب، نشست تخصصی با موضوع "مستندسازی مصارف آب در بخش کشاورزی با استفاده از تکنیک‌های سنجش از دور" توسط پژوهشکده مطالعات و تحقیقات منابع آب روز یکشنبه مورخ 19 آبان 1398 در موسسه تحقیقات آب برگزار شد.

در این نشست، ضمن دعوت از نمايندگان شرکت‌های آب منطقه‌ای، آخرین دست‌آوردها و تلاش‌های پژوهشکده مطالعات و تحقیقات منابع آب در زمینه بکارگیری تصاویر ماهواره‌ای و تکنیک‌های سنجش از دور در برآورد مصارف حوضه‌های آبریز کشور با تمرکز برآورد سطوح زیرکشت اراضی آبی و باغی و همچنین برآورد تبخیر ـ تعرق واقعی با استفاده از تکنیک‌های سنجش از دور مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت.

همچنین در این نشست از سامانه "پایش کاربری و پوشش اراضی ایران" به نشانی: http://lulc.wri.ac.ir رونمايي شده و پیرامون روش‌شناسی چگونگی استخراج نقشه‌های کاربری اراضی و محاسبه تبخیر ـ تعرق واقعی توضیحات مبسوطی توسط کارشناسان و مدیران پژوهشکده مطالعات و تحقیقات منابع آب ارائه گردید.

شايان ذکر است سامانه "پایش کاربری و پوشش اراضی ایران" اولین سامانه WebGIS کشور در زمینه نقشه‌های کاربری اراضی است که در آن جدیدترین نقشه‌های کاربری اراضی حوضه‌های آبریز کشور که با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای با قدرت تفکیک مکانی بسیار بالا استخراج شده‌اند، بارگذاری گردیده و در اختیار علاقمندان به این حوزه قرار خواهد گرفت.

در حال حاضر، نقشه‌های کاربری اراضی مربوط به "حوضه آبریز کارون بزرگ" در سامانه بارگذاری شده و در آینده نزدیک، نقشه‌های مربوط به "حوضه‌های آبریز کرخه" و "مرزی غرب" نیز در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

لینک اصل خبر در سایت مؤسسه تحقیقات آب

    منبع خبر

    مؤسسه تحقیقات آب

    مؤسسه تحقیقات آب یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات